Papildu autovadītāja iemaņām, ceļu satiksmes noteikumiem, automašīnas stāvoklim, laikapstākļiem un citiem faktoriem, satiksmes drošībā svarīgs ir arī blakussēdētājs. Viņš var ne tikai parūpēties par vadītāja labsajūtu, bet arī tiešā veidā ietekmēt brauciena drošību, piemēram, sekojot līdzi, vai tiek ievēroti visi noteikumi. Drošas braukšanas skola (DBS) kopā ar "Ergo" un "SEB līzings" projektā "Blakussēdētāja portrets" noskaidrojuši, ka Latvijā ir četri izteikti blakussēdētāju tipi – rūpīgais, zinošais, pļāpīgais un apkārtnes vērotājs.
Tipiskākais auto blakussēdētājs Latvijā ir sieviete, pilsētniece, vecumā līdz 40 gadiem. Turklāt vairāk nekā puse (52%) aptaujāto priekšā sēdošo pasažieru ir vienlaicīgi arī autovadītāji. Lielākā daļa pasažieru dod priekšroku sēdvietai blakus autovadītājam, un visbiežāk brauciena laikā to ieņem autobraucēja dzīvesbiedrs vai mīļotais cilvēks, taču visretāk sēdēt blakus autovadītājam izvēlas taksometros.
"Par drošu braukšanu līdz šim runāts un atgādināts ļoti daudz, taču pavisam maz apskatīta ir bijusi autovadītāja un blakussēdētāja tandēma sadarbība, kas var gan pozitīvi ietekmēt, gan radīt riskus. Profesionāli autosportisti noteikti man piekritīs, ka veiksmīga komandas saspēle ir puse no sasniegumiem finiša sasniegšanai," saka DBS direktors Jānis Vanks un uzsver, ka sadarbība trasē ir tikpat svarīga kā ikdienā uz ceļa. "Lai pievērstu blakussēdētāju un arī šoferu uzmanību šim jautājumam, projektu veidojam kopā ar "Ergo" un "SEB līzings" – partneriem, kuriem droša ceļu satiksme ir ļoti svarīga."