Manuālās pārnesumkārbas no autobūves izzudīs pēc gadiem sešiem septiņiem un arī no divsajūgu sekvenciālajām vairs neesot jēgas – nākotne pieder tradicionālajām automātiskajām pārnesumkārbām ar deviņiem un pat desmit pārnesumiem, intervijā izdevumam "Drive" savu vīziju atklājis Pīters Kvintus, "BMW M" nodaļas viceprezidents tirdzniecības un mārketinga jautājumos.
Par manuālo pārnesumkārbu viņam esot skaidrs – tās autobūvē izzudīs pēc sešiem vai septiņiem gadiem, bet "jautājums vēl ir par to, cik ilgi tādas pārnesumkārbas kā DCT izdzīvos autoražotāju piedāvājumā".
Savulaik, 2008. gadā, kad sportisko "BMW M" piedāvājumā iekļāva divsajūgu sekvenciālo transmisiju DCT, tai bija divas priekšrocības – tā bija vieglāka un pārnesumus pārslēdza ātrāk nekā tradicionālā automātiskā kārba.
"Tagad sērijveida automobiļiem ir pieejamas automātiskās transmisijas ar deviņiem un pat desmit pārnesumiem, šajā jomā ir ļoti daudz modernu tehnoloģiju," intervijā norāda Kvintus. "Tagad tādu pārnesumkārbu kā DCT priekšrocības ar laiku ir zudušas, jo modernās automātiskās pārnesumkārbas kļuvušas labākas un "gudrākas"."
Tāpat "BMW M" nodaļas viceprezidents norāda, ka manuālās pārnesumkārbas ir nolemtas izzušanai ne tikai arvien stingrāko dzinēja izplūdes gāzu emisiju dēļ. Ar katru jauno dzinēju paaudzi to griezes moments kļūst lielāks un tam nepieciešamas radīt arvien izturīgākas manuālās pārnesumkārbas. Kā norāda Kvintus, aptuveni 450 zirgspēku jauda un 600 ņūtonmetru griezes moments vairāk vai mazāk ir limits manuālo pārnesumkārbu ilgtermiņa izturības garantēšanai.
Pašreizējās paaudzes "BMW M3" un "M4", kas tiek ražots no 2014. gada, joprojām ir pieejams ar sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu. Šī automobiļa trīslitru turbopūtes sešcilindru dzinējs attīsta 431 ZS un 550 Nm.