IMG_5157
Foto: DELFI

Beļģija ir trešā populārākā valsts, no kuras regulāri tiek ievestas lietotas automašīnas tālākai realizācijai Latvijas autobraucēju vidū. "autoDNA.lv" apkopotā informācija liecina, ka pusgada laikā krāpnieki ir nodzēsuši ievērojamu kilometrāžu, neraugoties uz starptautiskajiem centieniem ierobežot šo nelegālo rūpalu.

Negodprātīgie automašīnu pārdevēji vidēji "notin" 76 000 kilometru, taču tie ir piesardzīgi aprēķini, ņemot vērā, ka daudzām automašīnām sludinājumos ir "notīti" tikai daži tūkstoši kilometru. To var skaidrot ar vēlmi nobraukuma ailē atspoguļot "apaļu" ciparu. Šādos gadījumos apaļošana parasti gan notiek uz leju.

Par robežu starp vēlmi noapaļot nobraukto attālumu un patiesības slēpšanu ir grūti spriest, taču no pieejamās statistikas var secināt, ka parasti apaļo līdz desmit tūkstošiem, piemēram, 230 000. Pēcāk jau visai strauji iesoļojam -50 000 un vairāk "notītu" kilometru amplitūdā līdz sasniedz tādus skaitļus kā -300 000 un vairāk.

It kā salīdzinoši jauns auto – 2009. gada "Mercedes-Benz C200", taču Beļģijā tas astoņu gadu laikā ir nobraucis 491 000 kilometru, savukārt Latvijā ievests jau ar krietni atbilstošāku nobraukumu mūsu izpratnei par šā gada auto – 180 000 km.

"Beļģija ir salīdzinoši neliela valsts, taču saskaņā ar mūsu rīcībā esošo informāciju sanāk, ka 40% no ievestajām automašīnām ir ar nepatiesu odometru rādījumu un vidēji tiek nodzēsti vairāki automašīnas ekspluatācijas gadi. Visvairāk tas skar automašīnu kritiskos uzturēšanas brīžus, kad nepieciešams mainīt svarīgas detaļas, piemēram, zobsiksnu. Ja pircējs tiek maldināts par 150 līdz 200 tūkstošiem nobrauktu kilometru, tad jaunajam īpašniekam ceļš uz mājām var beigties ar kapitālo remontu vai pat automašīnas norakstīšanu," situāciju skaidro portāla "autoDNA.lv" pārstāvis Agris Dulevičs.

Teju trešdaļa jeb 28% no visām Beļģijas ievestajām automašīnām ir "Volvo" markas spēkrati. Bēdīgi, taču 42% šo automašīnu ir melots par patieso nobraukumu. Ekstrēmākais "mazlietots auto, kurš neprasa ieguldījumus", ir kāds 2004. gada "Volvo V70", kurš pa ceļam uz Latviju ir "pazaudējis" vairāk nekā pusi miljona kilometru jeb 516 002. Beļģijā tas reģistrēts ar 726 002 un CSDD piereģistrēts jau ar krietni pievilcīgāku nobraukumu, proti, 210 000.

"Nesen Latviju pāršalca ziņa, ka Saeimā ir pieņemti grozījumi sodīt tos, kuri veiks manipulācijas ar odometriem, taču ko tas dod, ja Latvijā šie auto tiek ievesti jau koriģēti!? Pirms kāda brīža "Facebook" tīklā klīda bilde ar Polijas pierobežas kantori, kas visai atklāti ar plakātu uz ēkas fasādes reklamē savus pakalpojumus. Paies vēl daudzi jo daudzi gadi, iekams Eiropa varēs kopīgi vienoties par šī pelēkā sektora apkarošanu," spriež Dulevičs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!