Photo_23.11.11_09_35_21.jpg.scaled1000
Foto: DELFI
Pēdējos gados tik ļoti apspriestā tēma – odometrs, rādījuma grozīšana, automobiļa vēstures noklusēšana – ir kļuvusi populāra, bet ko tad īsti rāda odometrs? Odometrs ir automobiļa nolietojuma rādītājs. Parasti par auto vecumu spriež pēc izlaiduma gada, bet nereti tieši odometrs parāda to, cik daudz pieredzējis automobilis. Automobilis, tāpat kā sadzīves tehnika vai apavi, nenolietojas stāvot nelietoti, bet gan lietojot to. Auto nolietojumu kilometros vai jūdzēs uzskaita odometrs.

Ne vienmēr mazs odometra rādījums ir garantija perfektam automobiļa stāvoklim, jo var gadīties, ka automobilis ir lietots tam visnepiemērotākajā veidā, lai izstāvētu sastrēgumu katru rītu un vakaru divu stundu garumā, un veicot vien dažus kilometrus katrā braucienā. Bet jāpiemin, ka tie ir ļoti reti izņēmumi, īpaši automobilim, kas savus jaunības gadus pavadījis Rietumeiropā.

Jauna automobiļa iegādei ir jābūt ekonomiski pamatotai – jo vairāk nobrauktu kilometru, jo lētāka ir nobrauktā kilometra pašizmaksa. Pirkt lielās vai luksuss klases "premium" zīmola automobili, lai ar to mērotu vien 10 000 km gadā, ir ekonomiski nepamatoti, jo, iespējams, nobrauktā kilometra pašizmaksa pārsniedz taksometra kilometra tarifu. Šādā gadījumā izvēli nosaka citi kritēriji – dizains, izmantotie materiāli, komforts un, protams, statuss.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!