Sestdien, 10. jūnijā, norisinājās pirmais konkursa "Latvijas Gada auto 2018" mediju testa brauciens. Tā laikā konkursa žūrija, mediju pārstāvji un citi dalībnieki varēja iepazīties ar pirmajiem konkursā pieteiktajiem dalībniekiem – astoņiem ļoti atšķirīgiem jaunākajiem auto modeļiem, kas pieejami Latvijā.
Konkursam pieteikti jau 11 paši jaunākie auto modeļi, no kuriem daži vēl pat nav pieejami Latvijā, piemēram, "Jeep Compass" un "Volvo XC60". Braucienā piedalījās "Nissan Micra", BMW 5. sērija, divas dažādas "Honda Civic" komplektācijas, "Hyundai i30", "Land Rover Discovery", "Citroen C3", "Mazda CX-5", "Audi Q5", bet atjauninātais septītās paaudzes "Volkswagen Golf" nevarēja ierasties. Šogad organizatori prognozē ap 30 automobiļu lielu dalību – tos konkursam var pieteikt vēl līdz 2. novembrim.
Dalībnieku vidū ierasts, ka šo braucienu dēvē par pavasara testu dienu, jo ikgadēji tas notiek pavasara noslēgumā. Arī šogad laikā, kad pavasari nomaina vasara, ar jaunākajiem auto modeļiem sestdien iepazinās kompetentā konkursa žūrija. Tās sastāvā ir Latvijas auto nozares eksperti – autožurnālisti, lielāko autoparku vadītāji, satiksmes drošības eksperti un inženieri, autosportisti un nozares asociāciju vadītāji.
Jau pirmie pretendenti izsauca dažādas emocijas un viedokļus žūrijas vidū – it īpaši mazākie testa dalībnieki, kas izdevušies spilgti un ir ambīciju pilni iekarot pircēju sirdis Latvijā. Arīdzan sīva cīņa gaidāma kompaktklases un "premium" segmenta dalībnieku vidū, jo arī par šiem automobiļiem pēc testa brauciena vienaldzīgo nebija un viedokļi atšķīrās.
Žūrijas pārstāvis, Latvijas Autoinženieru asociācijas prezidents Raitis Mazjānis pauž atzinību par pārdomāti noorganizēto pasākumu. Lielāko interesi šoreiz radīja tieši mazās klases automobiļi, kas savstarpēji ir ļoti atšķirīgi.
Uz mazās klases automobiļiem pozitīvi raugās arī žūrijas biedrs, rallija "Kurzeme" organizators Uldis Hmieļevskis, taču piebilst, ka jau pirmajā "Latvijas Gada auto 2018" braucienā piedalās ļoti spēcīgi dalībnieki, tādēļ noteikt uzvarētājus nebūs viegli. Jāņem vērā, ka rudens testa braucienā pretendentu skaits jau būs krietni lielāks.
Žūrijas priekšsēdētājs, autožurnālists Atis Jansons norāda, ka šogad salīdzinoši maz pārstāvēta populārākā spēkratu grupa Latvijā – tie ir mazie un kompaktie krosoveri – vienīgais no tiem ir "Mazda CX-5". Jansons gan cer, ka nākamajā braucienā būs pieteikti vairāk tieši šī segmenta automobiļi un starp tiem būs gaidāma sīva cīņa.
Nākamie "Latvijas Gada auto 2018" pasākumi gaidāmi septembra beigās, kad norisināsies Rudens mediju testa brauciens, un oktobrī – klientu testu dienas pie t/c "Mols", kurās ar konkursa pretendentiem varēs izbraukt ikviens interesents.
Savukārt žūrijai vissaspringtākais darbs būs novembra pirmajā nedēļā, kad četru dienu garumā Lielajā testa braucienā tiks vērtēti pilnīgi visi "Latvijas Gada auto 2018" pretendenti, lai noteiktu uzvarētāju. Tos paziņos apbalvošanas ceremonijā 1. decembrī TV un interneta tiešraidē.
Reizē ar šī gada pretendentu izmēģināšanu sestdien notika arī žurnāla - kataloga "Latvijas Gada auto 2017" prezentācija, kurā apkopota būtiskākā informācija un žūrijas viedokļi par pērn vērtētajiem automobiļiem, kā arī noderīga un autovadītājiem interesanta informācija par satiksmes drošību, autovadītāju ētiku un tehnoloģijām.
"Latvijas Gada auto" žūrijas priekšsēdētājs Atis Jansons uzstājoties pauda, ka konkursa rezultātā tapušais žurnāls ir uzskatāms par vienīgo nopietno drukāto auto izdevumu Latvijā: "Tik biezs, nopietns un bagāts žurnāls. Kopš tā rašanās citi izdevumi vai nu viens pēc otra aiziet, vai kļūst ļoti plāni. Ja citos izdevumos liela daļa ir tulkojumi, tad mums ir absolūti oriģināls materiāls uz vairāk nekā 120 lappusēm. Ir nolemts, ka šis žurnāls kļūs par tradīciju un pavisam noteikti tas tiks izdots arī nākamgad."
Žurnālā - katalogā "Latvijas Gada auto 2017" ir lasāms simtprocentīgi oriģināls saturs, ko veidojuši ne vien Latvijas vadošie autožurnālisti, bet arī tādi nozares profesionāļi kā Juris Kreicbergs, Oskars Irbītis, Raitis Mazjānis, Juris Zvirbulis un Edgars Utāns, piedāvājot lasīt par to, kādēļ bremzējot mēs patērējam vairāk degvielas, par izvēli starp benzīna un dīzeļdzinējiem, satiksmes infrastruktūru, autovadītāju ētiku u.c.