Autobuss ražots 1966. gadā Ungārijā un tika lietots visā plašajā Padomju Savienībā un citās sociālisma valstīs. Arī Rīgas autobusu parka rīcībā bija šī modeļa autobusi un pārsvarā tie tika lietoti starppilsētu maršrutos, kā arī tika braukts tālākos reisos uz Ļeņingradu (tagadējo Sanktpēterburgu), Tallinu un Viļņu.
"Ikarus" luksusa modeļa autobusiem standarta komplektācijā ietilpa 32 ērtas pasažieru sēdvietas, no kurām astoņas varēja būt aprīkotas ar galdiņiem. Salona aizmugurē atradās pat neliels bāriņš. Dodoties tālākos reisos, oficiante pasažieriem pasniedza atvēsinošus dzērienus. Jāpiezīmē gan, ka PSRS no šīm "ekstrām" atteicās, nelielo bāru aizvietojot ar papildu sēdvietām. Toties padomju valstī izmantotajiem autobusiem bija sava atšķirības zīme, proti, efektīgs prožektors autobusa priekšpusē uz jumta.
Jau ziņots, ka AAK 45 gadu jubilejas "Rīga Retro" pasākumā piedalīsies ievērojams skaits ekipāžu – aptuveni 130 seno spēkratu, kas ataino gandrīz 100 gadu ilgu pasaules un Latvijas auto un moto būves vēsturi.
Senie spēkrati pie Rīgas Motormuzeja sestdienas rītā sāks pulcēties jau no pulksten 9.30. Apskatīt senos spēkratus pie muzeja varēs līdz pat pulksten 12, kad tiks dots starts tradicionālajam parādes braucienam līdz Rīgas centram, kas vienmēr priecē gan skatītājus, gan pašus braucējus.
Parādes brauciens noslēgsies ar senās tehnikas izstādi Kalpaka bulvārī posmā no Krišjāņa Valdemāra ielas līdz Elizabetes ielai. Šeit Rīgas iedzīvotājus un viesus senie spēkrati priecēs no pulksten 12.30 līdz 13.30. Parādes maršruts: Rīgas Motormuzejs – S.Eizenšteina iela – Šmerļa iela – Brīvības gatve – Brīvības iela – Kalpaka bulvāris.
Seno spēkratu pasākumu "Rīga Retro" organizē Latvijas Antīko automobiļu klubs sadarbībā ar Rīgas Motormuzeju.