'BMW K 1600 B' jeb 'Bagger'
Foto: Publicitātes foto

Šī gada pirmajā pusē BMW ir uzstādījis jaunu rekordu – Eiropā un Āzijā pārdoti teju 88,5 tūkstoši motociklu un lielo skūteru, kas ir par 9,5% vairāk nekā pērn. Tikmēr šajā vasarā BMW pārsteidz ar ekskluzīvu, jaudīgu un brīvību sološu "BMW K 1600 B" jeb "Bagger", Latvijā pagaidām tāds ir viens, stāsta "BMW Motorrad" zīmola vadītājs Jurģis Bergs.

Nebeidzams ceļš, saule līdz ar horizontu, kas stiepjas tik tālu, cik vien iespējams saskatīt. "Concept 101", ko prezentēja 2015. gada pavasarī, kļuva par jaunu un spožu nodaļu "BMW Motorrad" "Concept Bikes" sērijā. Sērijveida motocikls "K 1600 B" ir "BMW Motorrad" interpretācija par brīvību un traukšanos pa šosejām, kuras nekad nebeidzas, īstā "Grand American Touring" stilā.

"K 1600 B" ir sinonīms elegancei, jaudai un luksusam uz diviem riteņiem. Tam ir jau pazīstamais priekšgājēja "Concept 101" sešu cilindru rindas dzinējs un 160 ZS jauda. Galvenokārt tas ir balstīts uz tehnoloģijām, kas izmantotas sešcilindru tūrisma modelī "K 1600 GT", "K 1600 B". Dizainiski to raksturo krītoša ūdens piliena forma, plats priekšgals, garš korpuss ar lejupkrītošu sānu līniju, apjomā iegremdētas sānu somas un amerikāņu stila aizmugurējās gaismas.

Savukārt pilnīgs jaunums dizaina ziņā ir tā melnā krāsa – "Blackstrom" metāliskajā krāsā nokrāsotie paneļi, melna šasija, dzinējs un transmisija. Arī izplūdes sistēmas klusinātāji ir pārveidoti – pilnībā hromēti un novietoti paralēli ceļam, padarot spēkratu vizuāli vēl pievilcīgāku. Tāpat pārmaiņas ir piedzīvojusi arī aizmugurējās daļas konstrukcija, iegūstot jaunu aizmugurējo balstrāmi, kas būtiski samazina pasažiera sēdekļa augstumu. Rezultātā motocikls izskatās zemāks un slaidāks.

Dziļākas sānu somas ar jauna veida nodalījumiem un plāniem vākiem bagāžas iekraušanu padara īpaši komfortablu un efektīvu. Aizmugurējais dubļusargs ir konstruēts tā, lai to varētu atlocīt augšup, tādējādi vienkāršojot aizmugurējā riteņa noņemšanu.

Jaunā "K 1600 B" virsbūve ar vadītājam tuvu novietoto vējstiklu motociklam liek izskatīties spēcīgam. Lai aizsardzība no gaisa plūsmas un nokrišņiem būtu īpaši efektīva, gaisa deflektoru sānu daļa ir vēl vairāk pagarināta uz aizmuguri, deflektoriem aizsargājot arī motocikla vadītāja rokas. Atpakaļskata spoguļi, kas turpina ar motocikla dizaina tēmu, pateicoties lielam laukumam un asfēriskiem elementiem, sniedz lielisku skatu uz satiksmi aiz motocikla.

Ar elektroniski kontrolēto piekari "Dynamic ESA" un režīmiem "Road" un "Cruise" jaunais "K 1600 B" apvieno gaitas komfortu, stabilitāti un dinamiku, piedāvājot vienreizēju braukšanas pieredzi. Standarta iestatījumā "Road" amortizācijas adaptācija ir pilnīgi automātiska, sniedzot augstāko komforta līmeni un absolūtu saķeri uz jebkura seguma. Režīmā "Cruise" amortizācija ir maksimāli maiga, garantējot izcilu komfortu, braucot nelielā ātrumā.

Savukārt manevrēt ar jauno "K 1600 B" ir jo īpaši viegli, arī pateicoties atpakaļgaitas asistentam. To aktivizē ar slēdzi stūres kreisajā pusē. Kustību uzsāk, nospiežot startera pogu.

"Shift Asstant Pro" ir pieejams kā papildu aprīkojums un motocikla vadītājam vairumā braukšanas situāciju ļauj ieslēgt augstāku vai zemāku pārnesumu, nespiežot sajūga sviru.

Plašais "BMW Motorrad" oriģinālo aksesuāru klāsts nozīmē, ka jaunā "K 1600 B" individualizēšana ir praktiski neierobežota. Oriģinālo aksesuāru vidū ir komfortabli kāpšļi pasažierim, savukārt vadītājs var izvēlēties papildaprīkojuma kāpšļus, kas nodrošina īpaši relaksētu "kājas priekšā" sēdpozīciju. Jauna dizaina kaltie riteņu diski ar vienpadsmit dubultspieķiem "K 1600 B" ekskluzivitāti pastiprina vēl vairāk.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!