Pēdējos gadus 10 vai pat 20 vairums automīļu sūdzas, ka visi jaunie automobiļi vizuāli ir līdzīgi – atšķiras tikai markas emblēma, radiatora dekoratīvais režģis un lukturi. Tomēr jaunu auto tirgū ir arī unikāla dizaina spēkrati, kurus ne tikai nesajauksiet ar nevienu citu, bet arī to iegādei nav nepieciešams superauto līgas budžets.
Vairuma jauno modeļu dizainā autoražotāji cenšas ieturēties pie attiecīgā laikmeta kanoniem, ko diktē gan satiksmes drošības prasības, gan ražošanas izmaksas. Tomēr laiku pa laikam tirgū nonāk kāds jauns modelis, par kuru pūlis iesaucas "bet kas tas tāds!?".
Piedāvājam sarakstu ar 10 jauniem automobiļiem, kuru dizainu var dēvēt par jancīgu vai katrā ziņā ne ar ko citu nesajaucamu.
Apvidus automobiļa kabriolets
Kompaktais apvidnieks "Range Rover Evoque" pats par sevi bija unikāla dizaina "Land Rover" modelis, kad tas nonāca tirgū. Tomēr pāris gadus vēlāk britu autoražotājs tirgū ieviesa pavisam drosmīgu tā versiju – ar nolaižamo jumtu.
"Range Rover Evoque Convertible" nav pasaulē pirmais apvidus auto kabriolets. Šajā gadsimtā tamlīdzīgs bija arī uz "Nissan Murano" modeļa bāzes – "CrossCabriolet". Japāņu apvidus kabriolets tirgū nebija veiksmīgs un ātri vien tika noņemts no ražošanas līnijas, bet "Range Rover Evoque" kabriolets izrādījies visai dzīvotspējīgs un tādi ir manāmi braucam arī Rīgas ielās.
Ikonisks hečbeks uzpūsts par apvidnieku
"FIAT 500" ir ikonisks hečbeks, kura reinkarnācija mūsdienu versijā, iespējams, izdevās veiksmīgāk nekā "MINI Cooper" gadījumā, jo itālieši spēja saglabāt leģendārā hečbeka vieglumu un piezemētību, kamēr "MINI" kļuva par samērā masīvu un dārgu stila atribūtu.
Savukārt "FIAT 500X" jau ir mēģinājums veiksmīgo zīmolu pārvērst apvidus auto veidolā. Jancīgais apvidus automobilis ir spējis saglabāt itāliešu stila izjūtu, bet tā veidols neizdabās kuram katram pircējam šajā segmentā.
Moderno un klasisko modeļu apvienojums
Kaut arī "Jeep Renegade" modelim ir šai markai tradicionālais radiatora dekoratīvais režģis ar septiņām vertikālajām sekcijām, pārējais dizains ir šai markai kas jauns un unikāls.
"Jeep" šajā modelī acīmredzami vēlējies apvienot šīs markas klasisko modeļu "kantainumu", piemēram, kā "Wrangler", bet arī piešķirt tā veidolā 21. gadsimta vēsmas, lai piesaistītu jaunus klientus šai leģendārajai amerikāņu markai. Vismaz Ziemeļamerikas tirgū šis ir ļoti veiksmīgs modelis ar vairāk nekā 100 tūsktošiem realizētu vienību gadā.
Bagāžnieka durvis atveramas kā bulku vāģim
Jebkuram "MINI" modelim visā šīs markas pastāvēšanas vēsturē ir bijis unikāls dizains, bet "Clubman" modelis to attīstījis jaunā līmenī. Lai arī "MINI Clubman" priekšdaļa ir tāda pati kā standarta "MINI Cooper" hečbekam, tā universāļa tipa virsbūve nepadara šo modeli par gluži "mini".
Interesantākais "MINI Clubman" dizaina risinājums ir tā bagāžnieka durvju atvēršanas mehānisms. Samērā zemajam universālim bagāžnieka durvis ir divdaļīgas un atveramas katra uz savu sānu, gluži kā bulku vāģim.
Visvieglāk atpazīstamais auto modelis pasaulē
Pasaulē ir tikai daži modeļi, kuri ir tik viegli atpazīstami kā "Volkswagen Beetle". Tas ir pirmais modelis pasaulē, kas sasniedza 20 miljonu realizēto vienību un arī tā jaunākajā, trešajā paaudzē tā dizains ir unikāls.
Arī jaunais modelis, kā liecina tā nosaukums "Beetle" (vabole – tulk.), savā veidolā ar apaļīgajām formām atgādina vaboli un satiksmes plūsmā nav sajaucams ne ar ko citu.
Ne tāds kā pārējie BMW
Ņemot vērā, ka "BMW i3" jau no sākta gala tikai veidots kā elektromobilis, nav brīnums, ka tas neizskatās kā tradicionāls spēkrats.
Tomēr atšķirībā no "BMW i8" hibrīda, kas izskatās pēc īsta superauto, "BMW i3" ir ar mazliet jancīgu dizainu, īpaši no citiem BMW atšķirīgu virsbūves priekšdaļas noformējumu.
Globālā tirgus pēdējais kantainais hečbeks
Kādreiz kantaini hečbeki bija populāri ne tikai Japānā, bet arī Ziemeļamerikā, bet šobrīd "KIA Soul" ir palicis vienīgais globālais modelis ar tamlīdzīgu dizainu.
Kādreiz "KIA Soul" konkurēja ar "Scion xB" un "Nissan Cube", tomēr šobrīd "Toyota" ir pilnībā likvidējusi savu "Scion" marku, bet "Nissan" ir pārtraucis "Cube" modeļa ražošanu.
Kompakts hečbeks ar neparastu durvju konfigurāciju
"Hyundai Veloster" kompaktais hečbeks ir jancīgs ar savu asimetrisko dizainu: tam ir trīs durvis – autovadītāja pusē ir vienas lielas, bet pasažieru pusē ir divas atsevišķas mazākas durvis.
Vēl "Hyundai Veloster" no citiem kompaktajiem hečbekiem šajā segmentā atšķiras ar kupejām raksturīgo zemo jumta līniju, kā arī skulpturālo virsbūves priekšdaļas un sliekšņu dizainu.
Lai arī "Hyundai Veloster" joprojām ir ražošanā un pārdošanā, no šīs markas oficiālā piedāvājuma Latvijā tas jau ir izņemts.
Sākotnēji bija paredzēts tikai amerikāņu jauniešiem
"Toyota C-HR" savu dzīvi sāka kā "Scion" markas modelis. Tomēr pēc tam, kad "Toyota" likvidēja šo jauniešu auditorijai pozicionēto "Scion" marku, "C-HR" kļuva par globālu "Toyota" modeli.
"Toyota C-HR" dizains ir reizē sportisks un futūristisks, tādējādi izceļoties visādi citādi vienmuļi vienādo mazo apvidnieku segmentā. Latvijā šis modelis debitēja pērnā gada nogalē un uz mūsu valsts ceļiem "Toyota C-HR" ir jau gana kuplā skaitā.
Pareizā vietā un laikā jancīgs auto kļūst par segmenta etalonu
Mūsdienās visi jaunie mazu gabarītu apvidus automobiļi tiek pozicionēti kā "Nissan Juke" konkurents. Kad 2010. gadā debitēja "Nissan Juke", daudzi to steidza nokristīt par "visneglītāko jauno automobili".
Tomēr visgardāk smejas tas, kurš smejas pēdējais –, neskatoties uz vai tieši pateicoties par "mīli vai nīsti" dizainu, "Nissan Juke" kļuva par globālo dižpārdokli, un katrs autoražotājs tagad steidz tam veidot savu alternatīvu (iepriekšminētais "Toyota C-HR" ir tikai viens no tiem).
Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit