Maijā pētījumā žurnālā "Nature" tika konstatēts, ka dīzeļauto pārmērīgie izmeši 2015. gadā visā pasaulē saistāmi ar 38 000 pāragras nāves gadījumu.
Jaunākajā pētījumā uzmanība pievērta situācijai Eiropā.
Eiropā ik gadu 10 000 nāves gadījumu saistāmi ar vieglo dīzeļauto mazo daļiņu piesārņojumu, pētījumā norāda Norvēģijas, Austrijas, Zviedrijas un Nīderlandes zinātnieki.
Puses šo gadījumu varēja nebūt, ja dīzeļauto slāpekļa oksīdu izmešu daudzums automašīnām, braucot pa ceļu, būtu bijis tāds pats, kāds tas bijis laboratoriju pārbaudēs.
Uzņēmums "Volkswagen" atzinis, ka tas automašīnās uzstādījis nelegālu programmatūru, kas izmešu daudzumu samazinājis tikai uz pārbaužu laiku.
Ja dīzeļauto slāpekļa oksīdu izmešu daudzums būtu tāds pats kā benzīnauto, no 5000 pāragras nāves gadījumu teju 4000 varētu arī nebūt, norāda autori.
"Volkswagen" 2015. gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.