Bavārijā dzimušais BMW ir viens no ievērojamākajiem motoru pasaules zīmoliem ar vairāk nekā 100 gadu pieredzi – tas savos spēkratos apvieno jaudu un komfortu, kā arī harmoniju starp eleganci un inženierijas inovācijām. Par to ikviens auto gardēdis var pārliecināties, iepazīstot ekskluzīvus un ielās reti redzamus BMW modeļus.
"BMW dizains izceļas jebkurā pūlī, turklāt BMW kā zīmols vienmēr ir augstu vērtējis arī mākslu un dažādus inovāciju kopprojektus. Tā arī ir radusies daļa ekskluzīvo auto, kuri pasaulē ir vien dažos vai pat vienā eksemplārā," stāsta BMW tirdzniecības vadītāja Kristīne Nesaule.
BMW Nazca M12
1991. gadā ražotā modeļa vērtība ir iespaidīga – 926 tūkstoši eiro. Visnotaļ interesantā un sportiskā konceptauto dizainu veidoja slavenais automašīnu inženierijas uzņēmums "Italdesign" ar Džordžeto Džiugiaro priekšgalā. Viņš spēkratam piešķīra apaļīgas formas, stiklotu jumtu un uz augšu atveramas durvis. Turklāt dizaineris izvēlējās tonētu spoguļstiklu, lai pasargātu pasažierus un interjeru no svešām acīm.
“BMW M8” prototips
Šis modelis ir patiesi unikāls. Konceptauto tika radīts 1999. gadā un tolaik tas būtu bijis viens no ātrākajiem un dārgākajiem pieejamajiem spēkratiem, aprēķinātā cena – 841,4 tūkstoši eiro. Deviņdesmitajos BMW mērķis bija uzbūvēt visātrāko un jaudīgāko auto pasaulē, lai tas pārspētu "Porsche" un "Ferrari". Šis mērķis bija tik svarīgs, ka auto tika veidots pilnībā slepenībā – ne mediji, ne sabiedrība nezināja par tā eksistenci. Taču līdz faktiskajai ražošanai auto tā arī nenonāca, projektu apturēja prototipa izstrādes procesā tā izmaksu dēļ.
Prototips tika aprīkots ar 549 zirgspēku V12 dzinēju. Vairākas virsbūves daļas svara samazināšanai, piemēram, durvis un spārni tika izgatavoti no oglekļa šķiedras. Aerodinamikas uzlabošanai automašīnā bija paredzēta vieta vien diviem pasažieriem, un interjers tika veidots no īpaši viegliem materiāliem. Automašīnai būtu bijusi manuālā sešu pārnesumu ātrumkārba un tā būtu varējusi sasniegt aptuveni 320 km/h. Diemžēl oficiālie testa braucieni tā arī netika veikti.
BMW M6 “G-Power Hurricane CS Ultimate”
BMW X6 “G-Power Typhoon S”
Vācu tūninga kompānijas "G-Power" radītais "Typhoon S" uz "BMW X6" bāzes attīsta 726 zirgspēkus. Tam ir trīsdaļīgi 23 collu "Silverstone" alumīnija diski, kas apauti ar "Michelin" riepām. Jaudīgais auto aprīkots ar 4,4 litru V8 dzinēju.
Automašīnas izstrādes process prasīja aptuveni 12 mēnešus. Mērķis bija ne vien uzlabot spēkrata sniegumu, bet arī aerodinamiku un izskatu. Ārējais dizains sastāv no masīvām riteņu arkām, kas padara auto platāku par vairākiem centimetriem, un jauna priekšējā bampera ar lielākām gaisa ventilācijas atverēm, kas piegādā uzlabotajiem dzesētājiem par 20% vairāk gaisa, kamēr antispārns šo gaisa plūsmu sadala pareizi.
BMW X5 “Le Mans Concept”
1999. gada BMW markas auto uzvarēja pasaulē senākajās un vienās no prestižākajām autosporta sacīkstēm – Lemānas 24 stundu sacensībās. Tās tiek organizētas kopš 1923. gada. Par godu uzvarai 2000. gadā BMW nāca klajā ar jaunas sērijas modeli, ko nodēvēja par BMW X5 "Le Mans".
"Le Mans" modelim ir V12 dzinējs ar 700 ZS lielu jaudu un sešu pārnesumu manuālā ātrumkārba, kas tika pārņemti no Lemānā uzvarējušā automobiļa. Tā maksimālais ātrums ir iespaidīgi 310 km/h, savukārt 100 km/h tiek sasniegti 4,7 sekundēs. Izcilais BMW autosportists Hanss Joahims Staks ar šo automašīnu vairāk nekā 20 km garajā Nirburgringas trasē nobrauca septiņus apļus nieka 50 minūtēs, kas tajā laikā šķita neiespējams sasniegums.
Uz X5 bāzes veidotā auto vērtība ir 497,1 tūkstotis eiro.
BMW Zagato Coupe
"Zagato Coupe" ir BMW un slavenā itāļu automašīnu ražotāja "Zagato" dizaineru kopprojekts. Tas ir BMW, kuram piemīt arī labākās "Zagato" tradīcijas.
1920. gadā mašīnu interjers bija vēl ļoti smagnējs, taču šajā laikā "Zagato" dibinātājs, itālietis Ugo Zagato, sāka ieviest savas korekcijas auto industrijā, aizvietojot dīvāna veida auto sēdekļus ar viegliem, bet izturīgiem, ko veidoja, ievērojot aeronautikas principus. Tolaik viņš uzmanību veltīja tieši sacīkšu automobiļiem.
Pirmais klients Ugo bija "Alfa Romeo", ar ko viņam izveidojās desmit gadu ilga sadarbība. Drīz pēc tam viņa klientu skaitā bija "Ferrari", "Bugatti", "Maserati" un "Rolls-Royce". Trīsdesmitajos gados Zagato pievērsās arī eksterjera jautājumu risināšanai un veidoja arvien aerodinamiskāku auto dizainu.
"BMW Zagato Coupe" proporcijas sola ļoti īpašas sajūtas braucienā. Garā automašīnas priekša, uz aizmuguri novirzītais jumts, kā arī īpašais jumta dizains ir kā priekšnosacījums dinamikas baudīšanai. Skulpturālās un vizuāli pārsteidzošās virsbūves līnijas ir "Zagato" galvenā iezīme, savukārt virsbūves apstrāde ir pilnībā BMW iedvesmota. Priekšu rotā nieru formas radiatora režģis, dubultie lukturi un zem dzinēja pārsega novietotas gaisa ieplūdes atveres.
Automašīnai ir 19 collu riteņi, bet interjers ir tikpat grezns kā eksterjers. Horizontālās līnijas uz paneļa un durvīm ir roku darbs un tās perfekti saskan ar ekskluzīvo ādas apdari tumši pelēkajos toņos. Panelis, durvis un sēdekļi ir rotāti ar sarkanām dekoratīvajām šuvēm, kas ir pieskaņotas automašīnas virsbūvei. Tāpat arī burts "Z" ir iestrādāts visos sēdekļos. Šis brīnums bija pieejams par 421,7 tūkstošiem eiro.