Trešdien, 18. oktobrī, Latvijas pirmizrādi Rīgā piedzīvoja jaunais, šī gada jūlijā "Audi Samitā" Barselonā prezentētais "Audi A8" ceturtās paaudzes automobilis, kas iepriekšpārdošanā pieejams jau no šī gada oktobra. "Audi A8" iemieso visas zīmola vērtības – sportisko raksturu, vieglu konstrukciju un "quattro" pastāvīgo pilnpiedziņu.
"Audi" zīmola vadītāja Latvijā un Lietuvā Ilze Grase-Ķibilde prezentācijā akcentēja būtiskākās jaunā "A8" modeļa īpašības: "Jaunais modelis ir industrijas jaunums, tas ir revolucionārs gan starp "Audi", gan auto nozarē. "Audi A8" ārējā dizaina valoda ir grezna, pārliecināta un eleganta, savukārt, salona interjers ir radīts pēc jauna koncepta un to raksturo funkcionalitāte un ērtības. Dinamiska vadība un manevrētspēja, "quattro" piedziņa un vadītāja asistenta sistēmas padara braukšanu drošu un ērtu."
"Audi A8" ir pirmais sērijveidā ražotais automobilis, kas īpaši izstrādāts autonomai braukšanai. Ar vairāk nekā 40 vadītāja asistenta sistēmām "A8" kļūst par jaunu standartu konkurentu vidū. "Audi" mākslīgā intelekta satiksmes sastrēgumu pilots pārņem automobiļa vadību lēnā satiksmē ar ātrumu līdz 60 km/h uz šosejas un vairākjoslu ceļiem, kur starp abiem satiksmes virzieniem ir ierīkota fiziska sadalošā josla.
No 2018. gada "A8" pakāpeniski ieviesīs "Audi" mākslīgā intelekta stāvvietas un garāžas palīgsistēmas. Papildu radaru sensoriem, priekšējai kamerai un ultraskaņas sensoriem, "Audi" ir pirmais automobiļu ražotājs, kas izmanto arī lāzera skeneri.
Automobiļa salons ieturēts minimālistiskā dizainā un aprīkots ar diviem skārienekrāniem, kas izslēgti saplūst ar paneli. Ar vienu no tiem iespējams kontrolēt informācijas un izklaides sistēmu, savukārt ar otru skārienekrānu iespējams kontrolēt gaisa kondicionēšanas un komforta funkcijas, kā arī ievadīt tekstu. Apvienotās akustiskās un taustes atbildes reakcijas padara jauno MMI sistēmu ārkārtīgi drošu, intuitīvu un ērtu lietošanā.
Jaunais "Audi A8" Latvijā pasūtīšanai pieejams no 2017. gada 5. oktobra "Audi" dīleru centros. Jaunā modeļa sākumcena ir 86 700 eiro.
Latvijas tirgū "Audi A8" ir pieejams ar diviem V6 turbo dzinējiem: 3,0 TDI un 3,0 TFSI. Dīzeļdegvielas dzinējs ar trīslitru tilpumu attīsta 286 ZS jaudu un 600 Nm griezes momentu. Tas ļauj "A8" standartā aprīkotu ar "quattro" piedziņu sasniegt 100 km/h ātrumu 5,9 sekundēs. Jaunā Eiropas braukšanas cikla (NEDC) degvielas patēriņš ir ap 5,7 litri uz 100 km.
Savukārt 3,0 litru turbokompresora tiešās degvielas iesmidzināšanas dzinējs nodrošina 340 ZS jaudu ar 500 Nm lielu griezes momentu. Abos dzinējos izmantots siksnas ģenerators - starteris, kas ir 48 voltu elektrosistēmas sirds. Daļējā hibrīda tehnoloģija (MHEV) ļauj automobilim pārvietoties ar izslēgtu motoru, ar iespēju to viegli atkārtoti iedarbināt. Tai ir arī uzlabota start/stop funkcija. Šo tehnoloģiju kopējais efekts palīdz dzinējiem samazināt degvielas patēriņu − reālos braukšanas apstākļos līdz 0,7 litriem uz 100 kilometriem.