Tomēr būtu jāatceras, ka ne jau likuma prasību izpilde ir vienīgais iemesls ziemas riepu uzstādīšanai, atbilstošas riepas ir svarīgas mūsu un citu satiksmes dalībnieku drošībai. Riepas ir tas, ar ko sākas automobiļa vadāmības nodrošināšana, jo, ja nav saķeres ar ceļu, pa kuru automobili vēlamies vadīt, tad, lai arī cik labā kārtībā būs mūsu automobiļa stūres un bremžu iekārta vai cik dažādu pretbuksēšanas un braukšanas stabilitātes sistēmu mūsu automobilim būtu, bez saķeres ar ceļu, tās nespēs mums palīdzēt.
Izvēloties riepas ziemai, ir virkne faktoru, kurus vajadzētu apsvērt: ražotājs, modelis, izmērs, cena, jaunas vai lietotas u.c. Viens no pēdējā laikā plašāk apspriestiem tematiem auto riepu jomā ir riepas vecums. Šeit svarīgi ir zināt, ka riepa savu mūžu sāk divreiz – pirmoreiz tad, kad tā tiek uzražota, otrreiz tad, kad to sāk ekspluatēt.
Virkne neatkarīgu testu ir pierādījuši, ka, ja jaunas riepas tiek glabātas atbilstošos apstākļos, tad sākot ekspluatāciju, nav novērojama būtiska veiktspējas atšķirība starp tikko ražotām un trīs gadus noliktavā glabātām riepām.
Kamēr riepas atrodas noliktavā atbilstošā klimatā un pareizi sakrautas, netiek pakļautas krasām temperatūras maiņām un mehāniskām slodzēm, to nevecošana notiek ļoti lēni.
Diemžēl riepai, kas jau atrodas ekspluatācijā, lielākoties nav iespējams uzzināt, cik ilgi tā atradusies noliktavā un kad uzstādīta, tādēļ, iegādājoties lietotas riepas vai automobili, kuram jau ir uzstādītas ziemas riepas, atliek vadīties tikai pēc riepas ražošanas datuma.
Lielākie riepu ražotāji ir vienisprātis, ka neatkarīgi no nodiluma, riepas, kas ražotas vairāk nekā pirms 10 gadiem, ir jāizslēdz no ekspluatācijas. Savukārt riepas, kuras atrodas ekspluatācijā piecus gadus, vismaz reizi gadā būtu jāpārbauda pie speciālistiem.
Riepas ražošanas datumu iespējams noteikt pēc četru ciparu koda, kas atrodas atsevišķā ovālā lodziņā, kā pēdējie četri cipari DOT kodā. Pirmie divi cipari norāda ražošanas nedēļu un otrie divi – ražošanas gadu. Piemērā (sk. titulbildi) redzamais skaitlis 3112 norāda, ka riepa ražota 2012. gada 31. nedēļā. Ja uz jūsu riepas šajā vietā ir trīs ciparu kods, tas nozīmē, ka riepa ražota pirms 2000. gada un nekavējoties jānomaina.
Kādu riepu modeli izvēlēties? Viennozīmīgas atbildes, protams, nav, jo dažādas riepas paredzētas dažādiem braukšanas apstākļiem un arī budžetam. Neatkarīgi ziemas riepu testi uzskatāmi parāda, ka nav vienu ideālo riepu visiem ziemas ceļa apstākļiem.
Piemēram, riepas, kas uzrāda labus rādītājus sniega apstākļos, var strādāt salīdzinoši viduvēji vai pat slikti uz slapja un sausa asfalta seguma un otrādi. Ņemot to vērā, katram pašam ir jāizvērtē, pa kādiem ceļiem un maršrutu braucam biežāk, vai tā ir pilsēta, kur pēc snigšanas salīdzinoši ātri ceļi tiek iztīrīti un kaisīti ar pretslīdes materiālu, vai nomaļāki mazākas nozīmes ceļi, kur nereti sastopams piebraukts sniegs, ledus utt.
Ekspluatācijas laikā pašas riepas daudz uzmanības neprasa, tomēr pareizs gaisa spiediens riepās ir svarīgs parametrs, un par to katram autovadītājam būtu jāparūpējas, lai riepa nodrošinātu saķeri ar ceļu, automobiļa stabilitāti un lai riepas nodilums būtu vienmērīgs.
Paaugstināts spiediens samazina saķeres laukumu ar ceļu, samazina braukšanas komfortu un palielina riepas nodilumu vidusdaļā. Savukārt samazināts riepas spiediens palielina rites pretestību un līdz ar to degvielas patēriņu, pasliktina automobiļa stabilitāti, palielina riepas nodilumu protektora malās, izsauc pastiprinātu riepas karšanu.
Iepriekšminēto iemeslu dēļ vēlams regulāri pārliecināties par pareizu spiedienu riepās. To, kāds spiediens ir atbilstošs konkrētajam automobilim, nosaka automobiļa ražotājs. Šī informācija ir atrodama automašīnas rokasgrāmatā un bieži arī uz uzlīmes vadītāja durvju ailē vai uz degvielas tvertnes vāciņa iekšējās virsmas.