Visurgājējs 'Burlak' pie Rīgas Motormuzeja
Foto: DELFI

Šī gada pavasarī azartiski vīri devās ekspedīcijā uz balto lāču zemi – uz Krievijas ziemeļiem. Viņus pavadīja uzticamais auto-visurgājējs "Burlak", ar ko tika šķērsoti Arktikas ledus lauki un sniegotā tundra, nobraucot vairāk nekā 7000 km. Ekspedīcijas galamērķis bija Belijas sala, kas ar vieglajām automašīnām ir praktiski nesasniedzama. Šo "Burlak" visurgājēju sestdien, 28. oktobrī, visas dienas garumā varēja aplūkot pie Rīgas Motormuzeja.

"Burlak" ir auto-visurgājējs: vienīgais eksemplārs pasaulē. Īpaši izgatavots ekstrēmiem, arktiskiem laika apstākļiem, kad gaisa temperatūra sasniedz līdz pat 60 grādu salu.

"Burlak" piemīt teicamas spējas pārvietoties pa bezceļiem, tādiem kā purvi, sniega lauki, kalni, dubļi un nelielas ūdens tilpnes. Ūdenī "Burlak" var pārvietoties ar ātrumu 6 km/h, bet nav piemērots braukšanai pa asfaltētu segumu. Kā gaisa spilvens kalpo riepas. To spiediens tiek regulēts no salona, kas atvieglo riepu spiediena maiņu pie atbilstoša seguma.

Transportlīdzeklis konstruēts no viegliem materiāliem, lai maksimāli samazinātu svaru un palielinātu siltumizolācijas slāni. Salons būvēts no vairākiem nodalījumiem: tehniskā nodalījuma, guļamtelpas (četras guļvietas un neliela somu novietne), priekštelpas un vadītāja zonas.

Ekspedīcijā uz Krievijas ziemeļiem – balto lāču zemi komanda devās no 2017. gada 20. marta līdz 19. aprīlim. Arktikas plašumi jau ir iepazīti iepriekšējā ekspedīcijā, bet ziņkāre izzināt un doties tālāk rada iedvesmu atgriezties. Lai realizētu turpmākos sapņus un plānus, džipi ir jānomaina ar tādiem transportlīdzekļiem, kas var pārvarēt sniega laukus, kupenas un ekstrēmus bezceļa apstākļus. Šeit sākas auto-visurgājēja "Burlak" stāsts.

Iespaidīgais "Burlak" no Latvijas tika nogādāts Krievijā. Ekspedīcija uz balto lāču zemi tika uzsākta, nevis sēžot savās automašīnās pie stūres, bet gan Maskavas vilciena stacijā. Tālāk ceļš veda uz Jekaterinburgu, tad uz pilsētu Ivdel, un tikai tur "Burlak" tika novietots pats uz savām "kājām". Tik sarežģīts pārvietošanās veids tika izvēlēts tāpēc, ka šīs ekspedīcijas galamērķis – Belijas sala – ir praktiski nesasniedzams ar vieglajām automašīnām. Šķērsojot Arktikas ledus laukus un sniegoto tundru, tika nobraukti vairāk nekā 7000 km.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!