
Pazeminoties gaisa temperatūrai automobiļa iekšdedzes motora iedarbināšana, dažādu apstākļu ietekmē tiek apgrūtināta – piemēram, motora eļļa kļūst biezāka, tādējādi pieaug motora pagriešanas pretestība, kas nozīmē, ka startera elektromotoram jāpaveic lielāks darbs, lai to iegrieztu līdz iedarbināšanai nepieciešamajiem apgriezieniem, tātad tiek patērēts arī vairāk akumulatorā uzglabātās elektroenerģijas.
Jo īpaši tas attiecas uz dīzeļa motoriem, kuros degvielas aizdedzināšana notiek ar kompresijas aizdedzes principu, kas nozīmē, ka motora cilindrā gaiss straujas saspiešanas rezultātā sakarst un tad šajā vidē tiek iesmidzināta dīzeļdegviela un tā aizdegas. Tādēļ dīzeļa motoriem spēja motora iegriešana ziemas apstākļos ir īpaši būtiska. Papildus zemās gaisa temperatūrās dīzeļa motoriem, pirms iedarbināšanas, ar elektrisku kvēlsveču palīdzību, tiek uzsildīts degkamerā esošais gaiss, kas atkal patērē akumulatorā uzglabāto elektroenerģiju.