Lielā testa brauciena bāzes vieta bija Lilastē, viesnīcā "Port Resort". Tātad daudzi, kas šajās dienās brauca pa Tallinas šoseju, varēja sastapt spilgtus automobiļus ar sarkanām "Latvijas Gada auto 2018" uzlīmēm.
Lūk, arī žūrijas pirmie komentāri, kuros, protams, iezīmē interesantākos iespaidus.
Māris Ozoliņš, konkursa organizators: "Šis ir vienīgais "Latvijas Gada auto" pasākums, kurā obligāti jāpiedalās visiem pieteiktajiem automobiļiem – pretendentiem. Šogad mums ir 20 jaunākie automobiļi un 28 žūrijas biedri – auto eksperti. Rezultātus ir grūti prognozēt, bet galveno pretendentu trijnieks jau sāk iezīmēties. Šogad īpaši interesants cīņa ir apvidus auto nominācijā, to pierādīja arī testi Ādažu vecajā poligonā".
Guntars Pulss, autožurnālists: "Man šie sezonas noslēguma testi vienmēr ir kā svētki, kur kopā sapulcējušies visi žūrijas biedri un, protams, konkursam pieteiktie automobiļi. Tikai pēc tiešas pretendentu konfrontācijas parasti sāk izkristalizēties finālistu septiņnieks. Savukārt par iespējamo titula ieguvēju cenšos domāt pēc tam, kad ir noskaidroti finālisti. Beidzamos gados ir izveidojies, manuprāt, ļoti labs žūrijas sastāvs, kurš apvieno profesionalitāti dažādās ar auto nozari saistītās jomās un pietiekami dažādu skatu uz automobili kā tādu. Skaidrs, ka izvērtēt tik dažādai mērķauditorijai un pirktspējai orientētus braucamrīkus nav tik vienkārši, bet izcelt vienu visīpašāko ir vēl sarežģītāk. Tādēļ pēc iespējas cenšos cilvēkiem skaidrot, ka Gada auto nav labākais auto, bet gan auto, kam ir vērts pievērst īpašu uzmanību".
Edgars Utāns, "Latvenergo" transporta funkcijas vadītājs: "Kompaktklasē, manuprāt, "Hyundai i30" ir ļoti nopietns pretendents uz titulu, jo tur ir jūtams vācu pieskāriens, tāpat kā pirms diviem gadiem uzvarējušajam "i20". Savukārt mazajā klasē es izceltu "Ford Fiesta", kurš ļoti labi atspoguļo Eiropas "Ford" pamatvērtības – precīzu un patīkamu vadāmību".
Jurijs Petuhovs, uzņēmējs: ""Premium" klasē, protams, visi ir ļoti labi auto, bet mani īpaši priecē "Volvo XC60". BMW 5. sērija ir savai klasei un imidžam atbilstošs un labā komplektācijā arī ar attiecīgu cenu. "Land Rover Discovery", manuprāt, ir sanācis pārāk masīvs un "luksīgs" – lai attaisnotu savu nosaukumu, tam vajadzētu notievēt. Savukārt "Volkswagen Arteon", kurš arī tēmē uz "premium" segmentu, pēc tuvākas iepazīšanās tomēr tas pats "Passat" vien ir – protams, krietni izskatīgāks, bet būtībā tas pats labais "Passat"".
Atis Jansons, žūrijas priekšsēdētājs: "Universālais tituls Gada auto ir praktiski neiespējams – tik dažādus auto, kur kāda luksus modeļa dažas papildaprīkojuma detaļas ir dārgākas par blakus stāvošo mazās klases automobili, salīdzināt ir ļoti grūti. Apvidus automobiļu klase arī ieņem arvien neskaidrākas aprises. Dažiem modeļiem pilnpiedziņa nemaz netiek piedāvāta, bet citiem tā pieejama tikai ar dīzeli un mehānisko pārnesumkārbu, kā tas ir, piemēram, "Nissan Qashqai" gadījumā. Sanāk, ka atsevišķi jānodala apvidnieki ar un bez pilnpiedziņas. Lai gan visiem jau tāpat ir skaidrs, ka mazo un kompakto krosoveru pircēji vismaz 70 procentos gadījumu izvēlas priekšpiedziņu, jo 4x4 viņiem nav vajadzīgs. Mazajā klasē man interesants šķiet "Citroen C3", kurš piedāvā kaut ko svaigu, bet "Ford Fiesta" un "Nissan Micra" ir tikai vēl divi jauni modeļi – visnotaļ labi, taču bez savas odziņas".
Konkursā šogad notiek jau 19. reizi un "Latvijas Gada auto 2018" varēja pieteikt tikai pašus jaunākos automobiļus. Šogad konkursā ir pieteikti "Alfa Romeo Stelvio", "Audi Q5", BMW 5. sērija, "Citroën C3", "Ford Fiesta", "Honda Civic", "Hyundai i30", "KIA Stonic", "Jeep Compass", "Land Rover Discovery", "Mazda CX-5", "Nissan Micra", "Nissan Qashqai", "Peugeot 308", "Peugeot 5008", "Renault Koleos", "Škoda Karoq", "Volkswagen Arteon", "Volkswagen Golf" un
"Volvo XC60".