Tāpat viņš šajā pašā intervijā tālrādes kanālam CNBC norādījis, ka "Tesla" nav nekāda "slepenā ieroča" – tā izmanto tādus pašus litija jonu akumulatorus, kā visi citi autoražotāji.
Pēc Lutca domām, aizvadītajā nedēļas nogalē notikusī jaunās paaudzes "Tesla Roadster" un elektriskā kravas vilcēja "Tesla Semi" prezentācija ir nekas cits, kā tikai mēģinājums piesaistīt papildu finanšu resursus. Tas, ka šis autoražotājs ātri "nodedzina" kapitālu, ir viens no iemesliem, kādēļ GM bijušais viceprezidents neredz "Teslu" izdzīvojam pat līdz 2019. gadam.
No citiem iemesliem, kādēļ "Tesla" kompānija nepiedzīvos 2019. gadu, Lutcs min aizkavēto "Model 3" ražošanu un pieprasījuma kritumu pēc "Model S" un "Model X", kā arī rekordaugstos zaudējumus šī gada trešajā ceturksnī.
Neskatoties uz to, šī gada 10 mēnešos "Tesla Model S" ir vispopulārākais elektromobilis ASV jauno automobiļu tirgū. Kompānija realizējusi 21 tūkstoti šī modeļa spēkratu, kas ir par 13 procentiem vairāk nekā analoģiskā periodā pērn. Savukārt "Tesla Model X" ir pārdots 16 tūkstošos eksemplāru. Pašlaik "Tesla" ekoloģisko automobiļu tirgus segmentā aizņem 23%.
Vispopulārākais GM koncerna elektromobilis "Chevrolet Bolt EV" šajā pašā periodā tika realizēts 17 tūkstošos vienību. Turklāt oktobrī "Bolt" tika pirkts divkārt aktīvāk nekā "Tesla Model S" – 2718 pret 1120 automobiļu. "Chevrolt" tirgus daļa elektromobiļu tirgū ir 22%.
"Ar "Tesla" jūs nekad nezināt, kas ir patiesība un kas ir tikai tukši solījumi, bet diemžēl cilvēki Īlonam Maskam notic katru reizi," rezumē GM bijušais viceprezidents Bobs Lutcs.
"Tesla Motors" publicētā finanšu atskaite liecina, ka šī gada trešais ceturksnis – periods no jūnija līdz septembrim – kompānijai bijis zaudējumus visnesošākais, šajā laikā tika pazaudēts 671 miljons ASV dolāru, bet šogad zaudējumos kopumā ir norakstīti jau 1,28 miljardi dolāru. Un tas viss ir, neskatoties uz to, ka kompānijas ienākumi šogad pieauga par 23% līdz 2,98 miljardiem dolāru.
Amerikāņu elektromobiļu ražotājam nevedas ar savas produkcijas nogādi tirgū – plānotā pusotra tūkstoša jaunā "Tesla Model 3" eksemplāru vietā šī gada trešajā ceturksnī "Tesla Motors" spēja saražot tikai 260 vienības. Atpalikšanu no ražošanas plāna "Tesla" skaidro ar sarežģījumiem, kuri drīzumā tikšot novērsti. Iepriekš "Tesla" solīja, ka 2017. gadā "Model 3" tiks saražots 5000 vienībās, bet 2018. gadā – 10 tūkstoš.
Aizvadītajā nedēļas nogalē "Tesla" cita starpā prezentēja jauno "Roadster" modeli, kas veiktspējā pārspēj pat niknākos superauto un kas ražošanā nonāks tikai 2020. gadā. Pirmajiem 1000 pircējiem ražotājs prasa jau uzreiz ieskaitīt pilnus 250 tūkstošus dolāru par to. Tādējādi "Tesla Motors" iegūtu 250 miljonu dolāru bezprocentu aizņēmumu uz trim gadiem.