Savam piemēram "Zebra" izmanto "Volkswagen" mazāko modeli "up!", kas pieejams arī elektriskajā versijā "e-up!". Ņemot vērā Mobile.de sludinājumu datubāzi, 2017. gada izlaiduma, praktiski jauns vai ļoti maza nobraukuma "VW e-up!" maksā no 22 līdz 26 tūkstošiem eiro.
Savukārt šis pats modelis ar viena litra benzīna motoru maksā 10 līdz 12 tūkstošus eiro. Raidījumam "Zebra" uzreiz rodas jautājums – kāpēc elektriskā versija ir tik sasodīti dārga? Cenas starpība ir vismaz 10 tūkstoši eiro. Ar šādu cenas starpību var iegādāties benzīnu, kas "VW up!" ar viena litra motoru pietiks 200 tūkstoš kilometru nobraukumam.
Jāņem arī vērā, ka elektromobilis nebrauc ar tīru gaisu, arī tam ir noteiktas ekspluatācijas izmaksas. Ņemot vērā elektrības cenas Latvijā, elektriskajam "VW e-up!" uzlādei nepieciešami divi līdz trīs eiro uz 100 km. Uz iepriekšminētajiem 200 tūkstošiem kilometru, tie būtu četri līdz seši tūkstoši eiro.
Kā secina "Zebra", šajā piemērā ietaupījums ar elektromobili nesanāk nekāds, tikai vieni vienīgi izdevumi. Tādēļ Pauls Timrots tiem, kuri apsver iespēju iegādāties elektromobili, iesaka pirms tam rūpīgi padomāt, vai tas jums noderēs vai tas atmaksāsies un kur to vispār likt.
Turklāt "VW e-up!" ar iekšdedzes dzinēju degvielas tvertnes tilpums ir 35 litri, kas ar vienu uzpildi pietiks aptuveni 700 kilometru nobraukšanai. Savukārt ar elektrisko "VW e-up!", vēl ņemot vērā mūsu klimatiskos apstākļos, ziemā diez vai pat 100 kilometrus nobrauksiet, uzskata Timrots.
Elektromobilim "Zebra" uzskaita divas galvenās priekšrocības – Rīgā drīkst braukt pa sabiedriskā transporta joslu un novietot elektromobili stāvēšanai pa velti maksas stāvvietās. Tomēr, elektromobiļiem valsts autoparkā kļūstot vairāk, arī šīs "ekstras", līdzīgi kā Norvēģijā, varētu tikt atceltas jau tuvāko gadu laikā, rezumē Timrots.