Gandrīz 60% Eiropas autovadītāju uzskata, ka benzīna un dīzeļmotoriem sagaidāma pozitīva nākotne, liecina "Mazda" publicētais pētījums.
"Mazda Driver Project" pētījumā, kas veikts kopā ar "Ipsos MORI", tika aptaujāti 11 008 cilvēki visos lielākajos Eiropas tirgos, un vidēji 58% respondentu uzskata, ka benzīna un dīzeļmotoriem vēl ir "iespējams ieviest daudz jauninājumu un uzlabojumu"; Polijā šādi domā 65%, savukārt Vācijā, Spānijā un Zviedrijā – vairāk nekā 60% respondentu.
Lielākoties rezultāti liecina, ka patērētāji ne vienmēr ir vienisprātis ar daudzu organizāciju pausto viedokli, ka nākotnes automobiļos iekšdedzes dzinēji vairs netiks izmantoti.
Šādu uzskatu vēl vairāk pastiprina fakts, ka 31% aptaujāto autovadītāju "cer, ka automobiļi ar dīzeļdzinēju turpinās pastāvēt" arī pēc plašākas elektroautomobiļu izplatības, turklāt šādu uzskatu Polijā pauduši 58% aptaujāto; tajā pašā laikā vidēji 33% autovadītāju pauda pārliecību – ja ekspluatācijas izmaksas būtu tādas pašas, kā elektroautomobiļiem, viņi "dotu priekšroku automobilim ar benzīna vai dīzeļmotoru" – Itālijā šādi atbildēja 54% aptaujāto.
"Attiecībā uz siltumnīcefekta gāzu emisijām – mēs uzskatām, ka ir nepieciešams pareizs risinājums pareizajā laikā. Mums tas nozīmē skatījumu atbilstoši metodei "no degvielas ieguves līdz transportlīdzekļa kustības uzsākšanai", tādēļ visracionālākais šodienas piedāvājums ir iekšdedzes dzinēju un elektroierīču apvienojums, ņemot vērā katra tirgus situāciju energoresursu jomā un elektroenerģijas ieguves metodes. Šajā kontekstā esam apņēmušies pilnveidot iekšdedzes dzinēju," norāda Džefs Gaitons, "Mazda Motor Europe" prezidents un izpilddirektors.
Par spīti autonomo automobiļu progresa paātrinājumam, "pašpilotējamo auto ienākšanu ikdienā" atzinīgi vērtē tikai 33% autovadītāju, turklāt Francijā un Nīderlandē šis rādītājs ir vien 25%. Neskatoties uz šiem rādītājiem, "Mazda" turpina izstrādāt savu "Mazda Co-Pilot" koncepciju, kurā tiek izmantota autonomas autovadīšanas tehnoloģija, lai autovadītāji pie stūres varētu justies mierīgi.
Droši vien pārsteidzošs šķiet fakts, ka nekas neliecina par to, ka Eiropas gados jaunākajā respondentu grupā būtu lielāks atbalsts pašpilotējamajiem auto.
"Mazda" uzskata, ka autovadīšana ir prasme, ko cilvēki vēlas saglabāt. Tā ir darbība, kas var būt gan aizraujoša, gan funkcionāla, un daudzi vēlētos šo prasmi saglabāt nākamajām paaudzēm. Šis sentiments ir skaidri saredzams pētījuma rezultātos, kas apliecina būtisku emocionālo saikni starp automobili un tā vadītāju. Piemēram, vidēji 69% autovadītāju "cer, ka arī nākamajām paaudzēm būs iespējas vadīt automobiļus", Polijā šim rādītājam sasniedzot 74%, bet Apvienotajā Karalistē, Vācijā, Francijā un Zviedrijā – 70% vai vairāk.
"Ipsos MORI" patērētāju pētījuma laikā tika aptaujāti 11 008 pieaugušie 11 Eiropas valstīs, katrā no tām iztaujājot vismaz 1000 cilvēku. Visas intervijas veiktas laikā no 2017. gada 7. līdz 22. septembrim. Patērētāju pētījuma dati ir svērti attiecībā uz zināmajām katras valsts pieaugušo iedzīvotāju proporcijām pēc vecuma, dzimuma un dzīvesvietas reģiona.