'Dinamo Rīga' hokejisti BMW autosalonā
Foto: Publicitātes foto

Īpašā pasākumā kopā ar "Dinamo Rīga" hokejistiem tika atklātas divas dabai draudzīgas automašīnas – elektromobilis "BMW i3s" un pirmais "MINI Countryman plug-in" hibrīds, informēja "Inchcape Motors Latvia" BMW Grupas vadītājs Ivars Norvelis.

Pasākums īstenā ģimeniskā gaisotnē, kur kopā ar "Dinamo Rīga" spēlētājiem Lauri Dārziņu, Miķeli Rēdlihu, Gitu Meiju, Brendanu Makmilanu, Miku Indraši un vārtsargu Jāni Kalniņu klātesošajiem bija iespēja iemēģināt roku dažādos "Hockey Revolution" trenažieros un "Xbox" spēlēs, norisinājās sestdien, 24. februārī, BMW salonā.

Vienlaikus šādi tika atzīmēta BMW zīmola Latvijā un hokeja kluba "Dinamo Rīga" sadarbības turpināšana arī 2018. gadā.

"Jau 15 gadus MINI priecē savus fanus ar aizraujošu braukšanu, izsmalcinātu dizainu un individuālu stilu. Šajā laikā zīmols ir paspējis iekarot arī jaunas mērķauditorijas, tagad valdzina arī "zaļi" domājošo sirdis. Savukārt jaunais "BMW i3s" pierādīs, ka arī elektroautomašīna var radīt īstas sporta automašīnas sajūtas," stāsta Norvelis.

MINI Countryman plug-in hybrid

Jaunais "MINI Cooper S E Countryman ALL4" ir piemērots pilsētniekiem, kuri vēlas būt dabai draudzīgi, dodoties ikdienas gaitās uz darbu un atpakaļ, taču vienlaikus vēlas nedēļas nogalēs doties tālākos izbraucienos.

""Plug-in" hibrīda koncepts perfekti atbilst jaunajam "MINI Countryman" modelim, jo tas piedāvā pilnvērtīgu pilnpiedziņu, kā arī var tikt darbināts ar elektrību gan pilsētā, gan ārpus tās. Šim segmentam tā ir unikāla īpašība," stāsta Norvelis.

Automašīnā ir iebūvēts trīscilindru benzīna dzinējs un sinhronais elektromotors, lai kopā nodrošinātu dzinējspēku 224 ZS apmērā. Tikpat iespaidīgs ir arī vidējais degvielas patēriņš: 2,3 uz 100 kilometriem, turklāt no vietas tas var sasniegt 100 km/h 6,8 sekundēs. Darbojoties tikai elektro režīmā, šis auto var attīstīt ātrumu līdz pat 125 km/h un nobraukt līdz 42 km garu distanci.

Interjeram ir izstrādātas īpašas detaļas – dzeltena starta poga paneļa centrālajā daļā un snieguma rādījumu displejs stūres zonā. Standarta aprīkojumā visiem "MINI Cooper S E Countryman ALL4" ir iebūvēts radio "MINI Visual Boost" ar 6,5 collu ekrānu centrālajā paneļa daļā. Tas atspoguļo informāciju par uzlādes līmeni un izvēlēto braukšanas režīmu.

Ir pieejami trīs dažādi braukšanas režīmi. "Save Battery" režīmā benzīna dzinējs uzlādē akumulatoru vai saglabā 90% uzlādes līmeni, "Max E-drive" režīma auto uz priekšu dzīs dabai draudzīgais elektromotors, savukārt "Euto E-Drive" režīms pats nosaka efektīvāko elektromotora un benzīna dzinēja kombināciju atkarībā no ātruma, paātrinājuma un akumulatora statusa.

BMW i3s

""BMW i3s" turpina BMW "i" zīmola tradīciju, proti, būt "BMW Grupas" celmlauzim tehnoloģiju inovācijās. Piemēram, tajā iestrādāta jauna vilces kontroles sistēma, kura īpaši piemērota momentānas jaudas padevei. Tā stabilizē braukšanu nelabvēlīgos laikapstākļos, kad tiek aktīvi bremzēts vai uzņemts ātrums. Šīs inovācijas pamatā ir 50 reizes ātrāka kontroles sistēmas darbība tieši spēka piedziņas sistēmā nevis kā ierasts, attālināti," paskaidro Norvelis.

No vietas šī automašīna var sasniegt 100 km/h 6,9 sekundēs; salīdzinājumam – iepriekšējais modelis 100 km/h sasniedz 7,3 sekundēs. "BMW i3s" maksimālais ātrums ir 160 km/h un 100 kilometros tas patērē 14,3 kWh, vienā uzlādē ar to iespējams nobraukt līdz pat 280 km. "BMW i3s" nodrošina vēl sportiskāku "kluso" pārvietošanos ar 184 ZS jaudu. Tāpat vadītājs var izvēlēties "sporta" režīmu, kas nodrošina vēl precīzāku akseleratora un stūres sistēmas darbību, ļaujot izbaudīt īsta sacīkšu auto garu.

Jaunajā "BMW i3s" standarta aprīkojumā ir iekļauta sportiskāka balstiekārta ar 10 mm zemāku klīrensu, ja salīdzina ar iepriekšējo modeli. Tāpat jaunajam modelim ir par 40 mm garāka šķērsbāze, un pieejami ekskluzīvi 20 collu vieglmetāla diski ar 20 mm platākām riepām.

Papildu aprīkojumā iespējams iegādāties automašīnas novietošanas stāvvietā asistenta paku, kurā iekļauta automatīšanas novietošanas distances kontrole un aizmugurējā kamera. Piemēram, tiklīdz ir izvēlēta piemērota vieta automašīnas paralēlai novietošanai, palīgsistēma pārņem automašīnas vadību, tajā skaitā stūri, akseleratora un bremzes pedāļus un novieto automašīnu iecerētajā vietā. Savukārt vēl viena inovācija ir īpašā "BMW i Wallbox" uzlādes sistēma, ar kuru akumulatoru iespējams uzlādēt nepilnās trijās stundās, kas ir piecas reizes ātrāk nekā ar standarta uzlādes kabeli.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!