"Nenoliedzami, "gudrās" tehnoloģijas ietekmē negadījumu riskus, proti, palīdz tos samazināt. Dažādi sensori, piemēram, sānu distances sensors u.c. veicina negadījumu un cietušo skaita samazināšanos. Protams, šīs tehnoloģijas palielina arī izmaksas, kuras apdrošinātāji vērtē, ņemot vērā divus aspektus. Ja automašīna, kas ir aprīkota ar jaunākajām tehnoloģijām, tiek sasista, tad remonta izmaksas ir lielākas. Taču vienlaikus tiek ņemts vērā, ka risks šādam auto iekļūt negadījumā ir krietni mazāks," stāsta Latvijas apdrošinātāju asociācijas prezidents Jānis Abāšins.
Statistikas dati par 2016. gadu liecina, ka ceļu satiksmes negadījumos bojā gājušas 158 personas. 2017. gada trešajā ceturksnī notikuši 1173 negadījumi, kuros ir cietušie (2017. gada otrajā ceturksnī bijuši 966 šāda veida negadījumi, bet pirmajā ceturksnī – 749). Eksperti uzsver, ka mākslīgais intelekts automašīnās var samazināt negadījumu skaitu pat par 90%, kas nozīmē arī vērienīgu samazinājumu apdrošināšanas cenās.