Itāliešu superauto ražotāja "Lamborghini" piedāvājumā pēc 25 gadu pārtraukuma atgriezies apvidus automobilis. Jaunais "Urus" izrādījies pieprasītāks, nekā ražotājs bija cerējis, intervijā ASV tālrādes kanālam CNBC atzinis "Lamborghini" vadītājs Stefano Domenikali.
"Mēs gaidījām, ka būs pozitīva atsaucība no potenciālajiem klientiem, bet ne tādā apmērā, kā to tagad piedzīvojam," intervijā atklājis Domenikali, "klientu atsaucība ir vienkārši fantastiska.
Līdz šī gada beigām "Lamborghini" plāno kopumā saražot piectūkstoš automobiļu, no kuriem tūkstotis būs tieši "Urus" modelis. Savukārt nākamgad itāliešu superauto ražotājs izlaidi plāno palielināt līdz 8000 automobiļu – vairāk nekā puse no tiem būšot tieši apvidus auto.
Interesanti, ka "Urus" apvidnieks "Lamborghini" markai piesaista daudz jaunu klientu – 70 procentiem šī modeļa pircēju tas ir pirmais "Lamborghini" viņu mūžā. Turklāt samērā liela daļa no pircējiem ir sievietes.
"Lamborghini Urus" ir īpaši pieprasīts tādos reģionos kā Krievija un Indija, kur ir slikti ceļu apstākļi un līdzšinējie itāliešu superauto modeļi tādiem nebija piemēroti.
Kā vienu no lielā pieprasījuma apstākļiem Domenikali min kriptovalūtu spekulantus, no tiem kļuvuši ne tikai par miljonāriem, bet pat miljardieriem. "Tie ir gados jauni cilvēki, kuri kļuvuši ļoti bagāti, pateicoties tieši augsta riska investīcijām," skaidro "Lamborghini" vadītājs.
Standartā "Lamborghini Urus" maksā no 200 tūkstošiem ASV dolāru (163 tūkstoši eiro), bet klienti izvēlas vēl papildu aprīkojumu vidēji 40 tūkstoš dolāru vērtībā (33 tūkstoši eiro).
Neskatoties uz lieliskajiem rezultātiem tirdzniecībā, "Lamborghini" kompānijas vadītājs nenoliedz, ka esošie šīs markas tradicionālo superauto īpašnieki uz "Urus" raugās skeptiski. Pēc šo cilvēku domām, šāds automobilis "mazina zīmola ekskluzivitāti un tēlu", lai cik labs tas apvidnieks arī nebūtu. Dominikali uzreiz šo argumentu pats atspēko: "Urus" jau sākotnēji tika veidots kā šīs markas emblēmas cienīgs auto – ar 650 ZS jaudu no vietas līdz 100 km/h tas paātrinās nieka 3,6 sekundēs un maksimāli sasniedz 305 km/h, kas ir standarta superauto cienīgi raksturlielumi.
Domenikali uzsver, ka "Lamborghini" nekļūs par masveida ražotāju. Pēc būtiskā realizācijas kāpuma 2018. un 2019. gadā, itāliešu superauto ražotājs piebremzēs izlaides apjoma pieaugumu. "Izaugsme ir jāizdara pareizi, lai tiktu saglabāta "Lamborghini" ekskluzivitāte," rezumē kompānijas vadītājs.