Jaunā 'Dacia Duster' prezentācija Latvijā
Foto: Publicitātes foto
13. un 14. martā Latvijas, Lietuvas un Igaunijas auto nozares žurnālisti piedalījās starptautiskajā "Dacia Duster" testa braucienā Jūrmalā, Latvijā. Braukšanas testi notika divas dienas dažādos un gadalaikam raksturīgos, sarežģītos laika apstākļos.

Agram pavasarim raksturīgie laika apstākļi, kas piedāvāja kūstoša sniega un dubļu apgrūtinātu braukšanu, bija tieši tas, kas vajadzīgs, lai pārbaudītu, uz ko ir spējīgs jaunais "Dacia Duster". Lielākā daļa no testa braucieniem notika "333" trasē ar dažādību maršrutu izvēlē, piedāvājot plašas iespējas pārbaudīt, uz ko ir spējīgs šis apvidus automobilis.

Pasākuma dalībniekiem asfalta trasē izveidotajos manevrēšanas uzdevumos bija iespēja salīdzināt jauno "Dacia Duster" ar iepriekšējo modeli. Lietus un slidenā trase salīdzinājumu padarīja īpaši demonstratīvu.

Eksterjera dizains ir piedzīvojis uzlabojumus. Jaunajam "Dacia Duster" ir manāmas daudz izteiktākas virsbūves līnijas, kas uzsver mašīnas robusto raksturu. Plašāka priekšējā daļa, paaugstināta viduslīnija un aizmugurējās aizsargplāksnes pievērš uzmanību automašīnas piedzīvojumu meklētāja garam.

Jaunais sēdekļu dizains ir aptverošāks un piedāvā labāku sānu atbalstu. Arī stūrēšanas funkcijas ir krietni mainījušās. Jaunā stūre ir pielāgojama, un ar elektrisko stūres pastiprinātāju tas padara mašīnas vadīšanu vieglāku un vēl precīzāku. Tas noderēs ne tikai trasē, bet arī lietojot auto ikdienā, piemēram, novietojot to stāvvietā. Stūres iekārtā iebūvēta sistēma, kas pielāgo palīdzības spēku saskaņā ar automobiļa ātrumu, tādējādi nodrošinot lielāku vadības stabilitāti uz autoceļiem.

Jaunais "Dacia Duster" ir arī ar labāku skaņas izolāciju nekā tā priekštecis. Trokšņi salonā samazināti uz pusi, izmantojot uzlabotus skaņu absorbējošus materiālus, kas filtrē ārējās skaņas.

Visērtāk jaunais "Dacia Duster" jutīsies ārpus asfaltētās trases un ielām – pie dabas, dodoties mežonīgos maršrutos un braucot sarežģītā apvidū. Tādēļ testa brauciena dalībniekiem profesionālu instruktoru vadībā bija iespēja pārbaudīt jaunā "Dacia Duster" spējas meža ceļos un "333" trases bezceļu parkā.

Jaunais Dacia Duster ir ar krietni uzlabotām apvidus braukšanas funkcijām, kas savienojumā ar tā relatīvo vieglumu (apmēram 1300 kg) un 210 mm klīrensu nodrošina uzticamu sabiedroto apvidū. Šis modelis ir īpaši piemērots braukšanai augšup un lejup pa stāvām nogāzēm. "Hill Start Assist" un "Hill Descent Control" funkcijas braukšanu kalnainā apvidū padara daudz vienkāršāku.

Vēl viena noderīga funkcija ir multi-skata kamera, kas ļauj novērot situāciju visās automašīnas pusēs un ļauj redzēt, kas tuvojas situācijās, kad ceļš priekšā nav redzams, piemēram, braucot stāvā kalnā. Šī funkcija ir noderīga, arī braucot un novietojot auto šaurās vietās. Braucot lejup no stāvākā kalna "333" trasē, dalībniekiem tika dots uzdevums atlaist bremzes pedāli un ļaut automašīnai izmantot "Hill Descent Technology". Ar šo tehnoloģiju auto pati kontrolē ātrumu nobraucienā, iedarbojas uz bremzēm un nodrošina komfortablu un drošu sajūtu.

Kopējie pasākuma dalībnieku iespaidi bija pozitīvi. "Jaunais Dacia Duster izskatās ļoti līdzīgs tā priekštecim, bet katra detaļa ir pilnīgi jauna," automašīnas prezentācijā sacīja "Renault Polska" preses atašejs Janušs Hlodila. "Jaunais "Dacia Duster" ir attīstījis iepriekšējā modeļa labākās īpašības un veicis uzlabojumus gandrīz visās sfērās, tajā pašā laikā saglabājot zemu cenu."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!