Automobiļu tehnoloģiju un komplektējošo daļu izstrādātājs "Bosch" paziņojis par izgudrojumu, kas ļaus ievērojami samazināt slāpekļa oksīdu (NOx) izmešu daudzumu dīzeļmotoru izplūdē. Šāds risinājums ļaus ne tikai iekļauties arvien stingrākajās ekoloģiskajās normās, bet arī padarīt dīzeļdzinēju par vienu no visekoloģiskākajiem iekšdedzes motoriem.
Galvenais šīs jaunās "Bosch" tehnoloģijas uzdevums ir uzturēt optimālu temperatūru izplūdes gāzu rekuperācijas sistēmā (EGR). Visefektīvāk tas darbojas pie plus 200 grādiem pēc Celsija, tomēr šāds karstums reti kad ir sasniedzams, braucot ar zemiem dzinēja apgriezieniem, piemēram, pilsētā.
"Bosch" unikālais risinājums ir EGR pārnešana maksimāli tuvu motoram, lai minimizētu termiskos zudumus, kā arī regulētu izplūdes plūsmu. Tas viss ļaušot samazināt NOx izmešu daudzumu līdz 13 miligramiem uz kilometru. Salīdzinājumam – šobrīd spēkā esošās ekoloģiskās normas pieprasa iekļauties 168 miligramos uz kilometru.
Jau ziņots, ka pamazām jauno auto tirgū mazinās pieprasījums pēc dīzeļdzinēja automobiļiem. Daži autoražotāji pat paziņojuši, ka jaunas paaudzes dīzeļmotorus vairs neizstrādās, piemēram, "Volvo", "Toyota" un "FIAT Chrysler Automobiles".