Saskaņā ar Eiropas Komisijas (EK) priekšlikumu no 2021. gada jauniem automobiļiem jau standarta aprīkojumā jābūt 11 elektroniskajām drošības sistēmām, citkārt spēkratu Eiropas Savienības (ES) tirgū tirgot nedrīkstēs. Starp šīm sistēmām ir arī automātiskā ekstrēmās bremzēšanas un braukšanas joslā noturēšanas sistēma, atpakaļskata videokamera, kā arī autovadītāja noguruma pakāpes skaitļotājs.
Tāpat no 2021. gada ES tirgū pieejamajiem jaunajiem automobiļiem saskaņā ar EK piedāvājumu būtu jābūt aprīkotiem vēl ar "intelektuālo" braukšanas ātruma elektronisko ierobežotāju. Šāda sistēma spēj atpazīt ceļazīmes ar norādīto atļauto braukšanas ātrumu un automātiski piebremzētu spēkratu, ja autovadītājs attiecīgā ceļa posma ātruma ierobežojumu pārkāpj.
Vēl EK iecerējusi noteikt, ka jaunajos auto modeļos pēc trim gadiem jābūt telemetrijas datu glabātājam avārijas gadījumā, speciālam bremžu signālam ekstrēmas bremzēšanas gadījumā, atvieglotai alkometra uzstādīšanai aizdedzes sistēmā (kura bloķētu dzinēja iedarbināšanu autovadītāja reibuma gadījumā), kā arī dažādiem uzlabojumiem pasažiera un gājēju aizsardzībā sadursmes gadījumā.
Pēc speciālistu aplēsēm, visas šīs plānotās 11 elektroniskās drošības sistēmas 10 gadu laikā ļautu izglābt 7300 dzīvību un novērst 39 tūkstošus smagu traumu gadījumu. Šāda EK iecere ir daļa no projekta "Vision Zero", kā mērķis ir līdz 2050. gadam bojāgājušo skaitu ceļu satiksmes negadījumos ES samazināt līdz nullei.
Šis ir jau trešais un noslēdzošais EK priekšlikumu projekts "Europe on the Move" ietvaros, pirmie divi tika prezentēti pagājušā maijā un novembrī.
Arvien augstākas drošības prasības jauniem automobiļiem tiek noteiktas, piemēram, arī ASV, kur no šī gada 1. maija kā obligāta prasība jauniem auto ir atpakaļskata videokamera. Tāpat ASV izskatot iespēju obligātajā standarta aprīkojumā noteikt arī automātisko ekstrēmās bremzēšanas sistēmu, brīdinājuma indikatoru par šķērsli t.s. aklajās zonās un automātisko braukšanas joslā noturēšanas sistēmu.