'Peugeot' 8AT izmēģinājumi Latvijā
Foto: Publicitātes foto

Pēc ilgstošas sadarbības ar japāņu kompāniju "Aisin" franču autoražotājs "Peugeot" ieviesis jauninājumu – astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu EAT8. Tā ir pavisam jauna pārnesumkārba, kurai nav nekas kopīgs ar līdzšinējo sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu un kura nodrošina vēl vienmērīgāku pārnesumu pārslēgšanos un dzinēja darbības efektivitāti.

Jau šodien ar jauno pārnesumkārbu ir aprīkoti vairāki "Peugeot" modeļi: divi ar dīzeļdzinējiem (130 ZS 1,5 "BlueHDI" un 180 ZS 2,0 "BlueHDI") un trīs ar dažādiem benzīna dzinējiem (130 ZS 1,2 "PureTech", 180 vai 225 ZS 1,6 THP).

Jaunajai astoņpakāpju transmisijai autovadītājs pārnesumus var mainīt, arī izmantojot sviras aiz stūres. Kad automašīnas ātrums samazinās, EAT8 ļauj aktivēt "Start & Stop" sistēmu pie ātruma zem 20 km/h (2,0 "BlueHDI" dzinējiem, 3 km/h citiem dzinējiem) un pēc tam atkarībā no apstākļiem uzsākt braukšanu ar 1., 2. vai 3. pārnesumu. Piemēram, braucot no kalna, automašīna var uzsākt braukšanu arī ar otro vai trešo ātrumu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!