Pēc ilgstošas sadarbības ar japāņu kompāniju "Aisin" franču autoražotājs "Peugeot" ieviesis jauninājumu – astoņpakāpju automātisko pārnesumkārbu EAT8. Tā ir pavisam jauna pārnesumkārba, kurai nav nekas kopīgs ar līdzšinējo sešpakāpju automātisko pārnesumkārbu un kura nodrošina vēl vienmērīgāku pārnesumu pārslēgšanos un dzinēja darbības efektivitāti.
Jau šodien ar jauno pārnesumkārbu ir aprīkoti vairāki "Peugeot" modeļi: divi ar dīzeļdzinējiem (130 ZS 1,5 "BlueHDI" un 180 ZS 2,0 "BlueHDI") un trīs ar dažādiem benzīna dzinējiem (130 ZS 1,2 "PureTech", 180 vai 225 ZS 1,6 THP).
Jaunajai astoņpakāpju transmisijai autovadītājs pārnesumus var mainīt, arī izmantojot sviras aiz stūres. Kad automašīnas ātrums samazinās, EAT8 ļauj aktivēt "Start & Stop" sistēmu pie ātruma zem 20 km/h (2,0 "BlueHDI" dzinējiem, 3 km/h citiem dzinējiem) un pēc tam atkarībā no apstākļiem uzsākt braukšanu ar 1., 2. vai 3. pārnesumu. Piemēram, braucot no kalna, automašīna var uzsākt braukšanu arī ar otro vai trešo ātrumu.
Astoņpakāpju automātiskā pārnesumkārba ir pielāgota jaunajam reālā nobraukuma WLTP (Worldwide Harmonised Light Vehicle Test Procedure) degvielas patēriņa testa ciklam, un saskaņā ar ražotāja aprēķiniem samazina automobiļa degvielas patēriņu līdz 5% salīdzinājumā ar līdzšinējo sešpakāpju automātisko transmisiju.
Viens no jauninājumiem automobiļu tirgū, ar kura palīdzību autovadītāji var sasniegt ievērojamus ietaupījumus, ir "Free Wheeling" sistēma – tiek aktivēta ar "Eco" pogu uz centrālās konsoles. Ja vadītājs transportlīdzekļa vadīšanas laikā neaiztiek akseleratora vai bremžu pedāli, automašīnā automātiski ieslēdzas neitrālais pārnesums. Tas ļaus ilgstoši braukt brīvgaitā un izvairīties no strauja palēninājuma, bremzējot ar motoru.
Automobiļu ražotāji nepalielina pārnesumu skaitu automātiskajās pārnesumkārbās tikai to skaita dēļ. Tas ir saistīts ar stingrāku Eiropas Savienības vides prasību izpildi, kuras pilnīgu ietekmi varēs izjust no 2020. gada, kad automobiļu ražotāja pārdotā transportlīdzekļa vidējā CO2 emisija nedrīkstēs pārsniegt 95 g/km.
Automobiļa CO2 emisijas var samazināt ļoti viegli, piemēram, uzstādot mazākas jaudas dzinēju. Bet tas diemžēl neapmierinās klientus. Tāpēc ražotāji iegulda ne tikai jaunākajās dzinēju un izplūdes sistēmu tehnoloģijās un virsbūves aerodinamikā, bet arī pārnesumkārbās. Viens no veidiem, kā samazināt motora degvielas patēriņu, ir palielināt pārnesumu skaitu.
Tas nenozīmē, ka vairāk ir labāk – šodien tirgū ir transmisijas ar deviņiem vai pat 10 pārnesumiem, taču tas nenozīmē, ka tās ir labākas par astoņu pārnesumu kārbām. Vienkārši ar lielāku pārnesumu skaitu inženieriem ir vieglāk izvēlēties visefektīvākos pārnesumu ātrumus, kas nosaka vispārējo braukšanas efektivitāti. Jaunākajās pārnesumkārbās pārnesums tiek ieslēgts uzreiz, un viss process ir jūtams minimālā laika periodā, tāpēc lielāks pārnesumu skaits neietekmē braukšanas prieku.
Gluži pretēji, pateicoties arvien pieaugošām tehnoloģijām un vienmērīgākai pārnesumu pārslēgšanai, braukšanas baudījums tikai pieaug. Tādējādi to, ka automašīna ir ekonomiska un tās vadīšana ir patīkama, nenosaka ne tikai pārnesumkārbas pārnesumu skaits, bet arī to saderība ar dzinēju un šī dueta piemērotību konkrētam transportlīdzeklim.
Nav universālu pārnesumkārbu, kas būtu piemērotas visiem dzinējiem, tāpēc "Peugeot" vienlaikus prezentēja divu veidu astoņu ātrumu pārnesumkārbas. Viena no tām ir savietojama ar jaudīgu 2,0 "BlueHDI" dīzeļdzinēju un otra ar visiem pārējiem zemākas griezes momenta dzinējiem.
AMN8 pārnesumkārba tiek galā ar griezes momentu līdz 400 Nm, 200 kW jaudu un 5200 apgr./min. Pārnesumkārba sver 97,5 kg (1,5 kg vairāk nekā iepriekšējās EAT6 pārnesumkārbas ar jaudīgākiem dzinējiem).