Pēc pagājušajā mēnesī sasniegtā apļa rekorda "Magny-Cours GP" trasē sportiskais hečbeks "Honda Civic Type R" ir uzstādījis jaunu apļa rekordu Spā-Frankošampas trasē Beļģijā sērijveida priekšpiedziņas automobiļiem – divas minūtes un 53,72 sekundes. "Type R" pilots ir bijušais FIA WEC LMP2 klases pasaules čempions Bertrāns Bagete, kas šobrīd ar "Honda NSX-GT" sacenšas "Super GT" sērijā "Nakajima Racing" komandas sastāvā.
Spā-Frankošampas trase ir viena no garākajām trasēm sacīkšu sezonā – 7,004 km – ar ļoti liela ātruma taisnēm un līkumiem, kā arī tehniski sarežģītiem mazāka ātruma posmiem un ievērojamām augstuma izmaiņām.
Runājot par "Type R" un tā vadāmību, Bertrāns Bagete teica: "Ar priekšējo riteņu piedziņu parasti ir nepietiekama pagriežamība, bet šis automobilis ir nevainojami līdzsvarots. Tas uzreiz sniedz lielu pārliecību, jo saņem lielisku stūres atbildes reakciju, sevišķi braucot "+R" režīmā. Šasija ir ļoti stingra, aizmugure – ļoti stabila un priekšgalam ir izcila vilce, nodrošinot labu priekšējo riteņu saķeri. Arī aerodinamiskā komplektācija ļoti palīdz automobilim izveidot labu saķeri ar segumu, braucot lielā ātrumā, tas ir satriecošs līmenis."
Pārējos "Type R" 2018. gada izaicinājuma trašu rekordu pārspēšanas braucienos piedalīsies bijušais F-1 pasaules čempions un pašreizējais "NSX Super GT" pilots Džensons Batons, WTCR pilots Tiagu Monteiru un BTCC leģenda Mets Nīls.
Jaunais Spā-Frankošampas trases apļa rekordlaiks ir trešais apļa rekords, kas uzstādīts ar jauno "Honda Civic Type R". 2017. gada aprīlī automobilis kļuva par ātrāko priekšējo riteņu piedziņas standarta specifikāciju automobili Nirburgringas Nordšleifes trasē ar apļa laiku 7 min 43,8 s. Pagājušajā mēnesī "Type R" izaicinājuma ietvaros WTCR pilots Estebans Gerieri ar priekšējo riteņu piedziņas sērijveida automobili uzstādīja jaunu 2 min 1,51 s apļa rekordu "Magny-Cours GP" trasē Francijā.
Jaunais "Honda Civic Type R" aprīkots ar divlitru turbomotoru, kas attīsta 320 zirgspēku jaudu.