Šobrīd pasaules tirgū ir vismaz 10 apvidus auto modeļi, kuriem motora jauda ir lielāka par 550 zirgspēkiem. Tiem, kuri vēlas ne tikai augstu sēdpozīciju, pārliecinošu spēju pārvarēt sniega kupenas un komfortablu gaitu, ir visai plaša izvēle ar ļoti jaudīgiem apvidniekiem, ar kuriem braukt arī ļoti ātri.
Pat “Rolls-Royce” met kautrību pie malas
"Rolls-Royce" savu jaunāko modeli "Cullinan" kategoriski nedēvē par apvidnieku vai SUV, bet gan vienkārši "paaugstinātās pārgājības automobili". Tomēr savā būtībā tas ir apvidnieks un ir ļoti jaudīgs – tas aprīkots ar "Phantom" limuzīna V12 motoru, kas attīsta 570 zirgspēku.
Par laimi, liela jauda nav vienīgais, ar ko "Rolls-Royce" var palepoties, patiesībā tā ir vienkārši "pietiekama", jo uzsvars šajā pilnpiedziņas modelī vairāk likts uz interjera greznību un komfortu, kas nepiekāpjas šīs markas limuzīniem.
Pirmais patiesi sportiskais apvidnieks savā briedumā
BMW bija pirmais Vācijas autoražotājs, kurš izstrādāja ne tikai jaudīgu, bet arī patiesi sportisku apvidus automobili, ne velti jau ar pirmo "X5" paaudzi to nodēvējot par "sports activity vehicle" atšķirībā no plaši izmantotā termina SUV jeb "sports utility vehicle".
Jaunākais "BMW X5 M" un "X6 M" ir aprīkots ar 4,4 litru V8 biturbo motoru, kas attīsta 575 zirgspēku jaudu, kas ļauj no vietas līdz 100 km/h masīvajam apvidniekam paātrināties nieka 4,2 sekundēs.
Lai arī BMW prezentējis pavisam jauno "X5", tam vēl nav ieviesta "M" versija (šobrīd jaudīgākā nopērkamā versija ir "xDrive50i" ar 462 ZS).
Speciālo uzdevumu nodaļas veikums
"Jaguar Land Rover" nesen izveidotā speciālo uzdevumu nodaļa "Special Vehicle Operations" (SVR) izstrādājusi jau tā sportiskā apvidnieka "Range Rover Sport" īpaši jaudīgo modifikāciju "SVR", kam pieclitru V8 kompresormotora jauda ir palielināta līdz 575 zirgspēkiem, gluži kā "BMW X5 M" un "X6 M".
"Land Rover" vienmēr bijis pirmšķirīgs apvidus pārgājības spējās, un "SVR" arī nav izņēmums, jo saglabā arī "Range Rover Sport" modeļa iezīmes, tostarp pazemināto transmisijas pārnesumu, kas šāda tipa spēkratiem jau sen ir retums.
Kad ar parastu AMG ir par maz
Ja ar standarta "AMG" versiju vien nepietiek, tad "Mercedes-AMG" tām piedāvā arī modifikāciju ar piebildi "S" modeļa nosaukumā, kas tā jau sportisko un jaudīgo spēkratu padara vēl mazliet niknāku.
"S" versija pieejama arī "GLE63" un "GLS63" apvidniekiem, kā rezultātā 5,5 litru V8 biturbo motora jauda attīsta 585 zirgspēkus.
Ātri aizmirsto apvidnieku uzfrišina ar jaudīgāku versiju
Pirms kāda laika "Maserati" tirdzniecībā ieviesa savu pirmo apvidus automobili "Levante". Tā debija bija visai blāva, ko atzina arī "FIAT Chrysler Automobiles" koncerna vadītājs kādā no akcionāru sapulcēm, tādēļ sabiedrības uzmanība tiek atkal pievērsta ar vēl jaudīgāku šī modeļa versiju "Trofeo".
"Maserati Levante Trofeo" ir aprīkots ar 3,8 litru biturbo V8 dzinēju, kā jauda palielināta līdz 590 zirgspēkiem.
Pirmais no apvidniekiem pārvarēja 300 km/h slieksni
Kad "Bentley Bentayga" debitēja 2015. gadā, britu autoražotājs to izsludināja par visātrāko sērijveida apvidus automobili pasaulē, kas spēj pārsniegt 300 km/h atzīmi – tā maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 301 km/h.
Lai sasniegtu tam laikam tiešām neredzētu braukšanas ātrumu apvidus automobiļu ieskaitē, "Bentley" savu pirmo apvidnieku "Bentayga" aprīkoja ar sešlitru W12 turbomotoru, kas attīsta 608 zirgspēku jaudu.
Elektrībai tomēr ir nākotne
"Tesla" pierāda, ka elektrībai patiešām ir nākotne un ātrai braukšanai nav obligāti jādedzina benzīns. "Tesla Model X" elektriskā apvidnieka visjaudīgākā versija ir "P100D", kuras elektromotoru kopējā jauda sasniedz 611 zirgspēku. Skaitlis "100" modifikācijas nosaukumā norāda, ka spēkrats aprīkots ar 100 kWh akumulatoru komplektu.
"Tesla Model X P100D" dinamika ir visai iespaidīga – līdz 100 km/h tas paātrinās trijās sekundēs, kas liek nobālēt ne tikai vairumam jaudīgāko apvidus auto modeļiem šajā sarakstā, bet arī nevienam vien superauto.
Pēdējais mohikānis
Šopavasar "Mercedes-Benz" prezentēja leģendārās G-klases jauno paaudzi, tomēr tai vēl nav alternatīvās versijas pēdējā mohikāņa visjaudīgākajai versijai – "Mercedes-AMG G65", kuru joprojām var vēl nopirkt jaunu.
"Mercedes-AMG G65" modifikācijā šis oriģināli militārajiem nolūkiem konstruētais modelis ir aprīkots ar 630 zirgspēku jaudīgu sešlitru V12 turbomotoru.
Tomēr braukšanā apvidū šis automobilis var sacensties tikai ar vēl "Range Rover Sport SVR" no šī saraksta.
Nav visjaudīgākais, bet visātrākais gan
Šobrīd vairāki autoražotāji, kuri līdz šim bija pazīstami tikai ar superauto vai vismaz sportiska tipa automobiļiem, klajā laiž savas markas vēsturē pirmos apvidus auto. Tomēr "Lamborghini", kuru pazīstam kā itāliešu superauto ražotāju, "Urus" apvidus auto ir sava veida atgriešanās pie šī formāta, jo 80. gados dažos simtos eksemplāru izgatavoja "LM002" modeli ar V12 motoru.
Jaunais "Lamborghini Urus" ir aprīkots ar četrlitru V8 turbomotoru, kas attīsta 650 zirgspēku jaudu. Lai arī "Urus" nav visjaudīgākais apvidnieks, tas tik un tā ir visātrākais pasaulē, spējot paātrināties līdz 305 km/h.
Džips ar motoru no muskuļauto
Šobrīd pasaulē visjaudīgākais sērijveida apvidus automobilis nav no Vācijas vai Itālijas, bet gan no ASV, kur liela jauda vienmēr bijusi cieņā. Šis tituls pašlaik pieder "Jeep Grand Cherokee Trackhawk" modifikācijai.
"Jeep Grand Cherokee Trackhawk" ir aprīkots ar 717 zirgspēku jaudīgu 6,2 litru V8 kompresormotoru, kas aizgūts no "Dodge Challenger SRT Hellcat" kupejas. Tomēr neskatoties uz milzīgo jaudu, šis "Jeep" nav ātrākais apvidnieks šajā sarakstā – tas no vietas līdz 100 km/h paātrinās 3,7 sekundēs un maksimāli sasniedz tikai 289 km/h.