Foto: MEGA/Scanpix/LETA

Viņu atceras kā cilvēku ar sešiem tālruņiem, kurš būtībā dzīvoja lidmašīnā. Raujoties starp Turīnu un Detroitu, viņš izpelnījās akcionāru uzticību, atgriežot FIAT rentabilitāti un nodrošinot itāliešu koncerna saplūšanu ar amerikāņu grupu "Chrysler". Itālijā viņu sauca par "il Dottore", ASV vienkārši par "The Boss", bet visi viņu mīlēja par tā saucamo "real talk" – ar tādu tiešumu un godīgumu autoindustrijā nav runājies neviens no augstākā līmeņa vadītājiem kopš Boba Lutca.

Par FIAT atdzimšanu

Foto: Reuters/Scanpix/LETA


"Kārtējo reizi, kad atvērāt kādu no Itālijas laikrakstiem, jūs redzējāt virsrakstus: FIAT zaudējis vēl vairāk naudas; jaunais FIAT modelis atkal izgāzies; FIAT rūpnīcā notiek streiks. Vēl biedējošāks bija fakts, ka triju gadu laikā kompānija nomainīja četrus vadītājus. Iedomājieties – 2004. gada jūnijā es kļuvu par piekto cilvēku, kurš mēģina reanimēt to, ko visi jau sen uzskatīja par mirušu."

Par Enco Ferrari


Foto: Vida Press

"Ievērojot Enco Ferrari principus, mēs vienmēr piedāvāsim par vienu "Ferrari" mazāk, nekā pieprasa tirgus. Šī politika nekad netiks mainīta."

Par “Ferrari” apvidnieku un autopilota sistēmu

Foto: AFP/Scanpix


"Tad jums mani vispirms būs jānošauj," tā Markione atbildējis par iespējamo "Ferrari" apvidus automobili.

Savukārt citā reizē vaicāts par "Ferrari" ar autopilota sistēmu: "Ja tas notiks, tad nošaujiet mani pirmo."

Par apģērbu

Foto: Publicitātes foto

"Es sen nolēmu valkāt melnas bikses un melnus džemperus, jo citādi man nāktos katru rītu tērēt trīs sekundes, lai izvēlētos starp melnu un zilu. Bet es nevēlos tērēt tam trīs sekundes."

Par “Jeep Commander”

Foto: Publicitātes foto


"Tas cilvēkiem nav lietošanā derīgs. Daži klienti to ir nopirkuši, bet es nezinu kāpēc."

Par Īlonu Masku

Foto: Reuters/Scanpix

"Mēs darbojamies ļoti lēnā industrijā – lēmuma pieņemšana var ilgt bezgalīgi, bet Īlons rosās raķetes ātrumā un baidās atpalikt no citiem."

Par “Tesla” nākotni

Foto: Publicitātes foto

"Esmu pārliecināts, ka Īlons ir fenomenāli pastrādājis pie "
Tesla
" mārketinga, bet viņa biznesa ekonomiskais modelis gan nekam neder."

Par elektromobiļiem kopumā

Foto: MEGA/Scanpix/LETA

"Es uzskatu, ka pētījumi, kuri pierāda, ka ar elektromobiļu palīdzību mēs izglābsim planētu, ir pilnīgas blēņas."

Par elektriskā “FIAT 500e” zaudējumiem ASV

Foto: Publicitātes foto


"Es ceru, ka jūs to nekad nenopirksiet, jo katru reizi, kad pārdodam šī elektromobiļa eksemplāru, mēs zaudējam 14 tūkstošus dolāru."

Par Detroitas Lielo trijnieku


Foto: MEGA/Scanpix/LETA

"Varbūt mēs arī esam mazākie Lielajā trijniekā ("General Motors", "Ford", "FIAT-Chrysler"), bet no visiem trijiem noteikti neesam stulbākie."

Par “Maserati Levante” apvidnieku

Foto: Publicitātes foto


"Kad uz ielas redzu "Range Rover", tad man burtiski asinis vārās, jo mēs varam radīt to pašu, un mēs to izdarīsim."

Par ārkārtīgi dārgo reklāmu “Super Bowl” laikā


"Veidot divu minūšu reklāmu par tik milzīgu naudu un neparādīt tajā mūsu automobiļus būtu apgrūtinoši. Reklāmas galvenais varonis Klints Īstvuds nevēlējās, ka tajā tiktu rādīti automobiļi. Es viņam teicu – Klint, es tevi ļoti mīlu, bet es tirgoju automobiļus."

Par sasniegumiem dzīvē

Foto: MEGA/Scanpix/LETA


"Patiesa līdera nozīmīgums netiek mērīts ar to, ko viņš sasniedzis savas karjeras laikā, bet gan ar to, ko viņš karjeras laikā devis – kādu mantojumu pēc sevis atstājis."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!