Dienvidkorejas autoražotāji "Hyundai" un KIA pirmo reizi iepazīstina ar nākamās paaudzes nodalītā skaņu zonējuma sistēmu, kas katram auto pasažierim ļauj izbaudīt audio skaņu plūsmu – mūziku, brīvroku tālruņa zvanus, automašīnas brīdinājuma signālus, ko vēlas tieši viņš. Ņemot vērā, ka tas notiek bez audio austiņām, paralēli pasažieri var arī brīvi sarunāties savā starpā.
Nodalītā skaņu zonējuma tehnoloģija rada un kontrolē automašīnas akustiskos laukus, ļaujot vadītājam un katram no pasažieriem dzirdēt izolētas skaņas. Daudzie auto skaļruņi nodrošina īpašu tehnoloģiju, kas balstīta uz zinātniskiem principiem, lai samazinātu vai paaugstinātu skaņu viļņu līmeni. Tas novērš skaņu pārklāšanos starp sēdvietām, radot to pašu efektu, ko trokšņu slāpēšanas sistēmas, tikai bez audio austiņu lietošanas.
"Patērētāji autonomās navigācijas ērā pieprasīs dažādas pielāgojamas izklaides iespējas, kas ietver arī tādas tehnoloģiskas inovācijas kā nodalīto skaņu sistēma," saka Kangs-Daks Aihs, pētnieks no KIA izpētes laboratorijas. "Es ceru, ka nodrošinot vadītājam un pasažieriem īpaši piemērotu un neatkarīgu audio telpu, ikviens izbaudīs daudz komfortablāku un izklaidējošāku pārvietošanos."
Pielietojot nodalītā skaņu zonējuma tehnoloģiju, arī telefona zvani tiks izolēti, lai nodrošinātu privātumu svarīgu telefona sarunu brīdi brauciena laikā.
Turklāt šī inovatīvā tehnoloģija var pasargāt no nevajadzīgām skaņām pasažierus, taču nodrošināt to dzirdamību autovadītājam. Navigācijas skaņas vai dažādi brīdinājuma signāli, kas palīdz vadīt auto tā šoferim, ar nodalītā skaņu zonējuma palīdzību tiek izolēti no auto pasažieriem. Šāda iespēja īpaši svarīga varētu būt gadījumos, ja automašīnā ir guļošs bērns.
Nodalītā skaņu zonējuma tehnoloģija tiek attīstīta jau kopš 2014. gada, masveida ražošana, lai uzstādītu to "Hyundai" un KIA automašīnās, tiks uzsākta tuvāka gada vai divu laikā.