Kamēr daudzās citās pasaules malās 1968. gadā valdīja politiskie nemieri, "Volvo" speciālistiem Gēteborgā, Zviedrijā, nebija laika domāt par revolūciju. Tur visu uzmanības centrā bija jaunā, prestižā 164. modeļa izlaide.
Doma par mazliet lielāka, ekskluzīvāka modeļa radīšanu bija pastāvējusi jau sen. 1950. gadu beigās ražotāji sāka plānot lielu, greznu "Volvo" ar V8 motoru un jaudīgu, vertikālu režģi. Taču no šīs ieceres bija jāatsakās, jo 1960. gada aptauja liecināja, ka nākotne pieder kompaktiem automobiļiem, jo īpaši ASV.
Taču pēc 140. sērijas izlaides 1966. gadā radās doma – ievietot sešu cilindru vienrindas motoru 140. sērijas virsbūvē. Tas ļautu "Volvo" izveidot tādu prestiža rakstura un kompakta izmēra kombināciju, kāda, pēc ražotāju domām, varētu patikt cilvēkiem.