2008. gadā, uzsākot "Passat CC" ražošanu (vēlāk vienkārši "CC" jeb "Comfort Coupe"), "Volkswagen" (VW) kļuva par vienu no pirmajiem ražotājiem, kas aizsāka žanru robežu nojaukšanu, pircējiem piedāvājot modeli, kurā sedana praktiskumu apvienoja ar kupejas eleganci.
VW otrais pieteikums prestižo fastbeku segmentā ir krietni ambiciozāks, un visspilgtāk to demonstrē automobiļa izmēri un dizains. Auto ir gandrīz 10 cm garāks nekā jaunās paaudzes "Passat" sedans un ar gandrīz 5 cm garāku riteņu bāzi, liekot domāt, ka tam varētu būt sakars ar citu MQB platformas auto – čehu "Škoda Superb".
"Arteon" ārieni veido ar pārliecinātāku roku radītas proporcijas, korpusa kontūras iezīmē asāk vilktas līnijas, un ekspresīvie lukturi līdz ar divdesmit collu diskiem ("Arteon" ir pirmais vieglais VW, kam pats ražotājs piedāvā šāda izmēra riteņus) pasvītro, ka modelis ir gatavības pilns ne vien paturēt savu vietu, bet arī "nodarīt skādi" konkurentiem.