LGA 2018 - VW Arteon
Foto: Publicitātes foto

2008. gadā, uzsākot "Passat CC" ražošanu (vēlāk vienkārši "CC" jeb "Comfort Coupe"), "Volkswagen" (VW) kļuva par vienu no pirmajiem ražotājiem, kas aizsāka žanru robežu nojaukšanu, pircējiem piedāvājot modeli, kurā sedana praktiskumu apvienoja ar kupejas eleganci.

VW otrais pieteikums prestižo fastbeku segmentā ir krietni ambiciozāks, un visspilgtāk to demonstrē automobiļa izmēri un dizains. Auto ir gandrīz 10 cm garāks nekā jaunās paaudzes "Passat" sedans un ar gandrīz 5 cm garāku riteņu bāzi, liekot domāt, ka tam varētu būt sakars ar citu MQB platformas auto – čehu "Škoda Superb".

"Arteon" ārieni veido ar pārliecinātāku roku radītas proporcijas, korpusa kontūras iezīmē asāk vilktas līnijas, un ekspresīvie lukturi līdz ar divdesmit collu diskiem ("Arteon" ir pirmais vieglais VW, kam pats ražotājs piedāvā šāda izmēra riteņus) pasvītro, ka modelis ir gatavības pilns ne vien paturēt savu vietu, bet arī "nodarīt skādi" konkurentiem.

"Arteon" galvenie sāncenši pašlaik ir nomināli prestižāko marku modeļi "Audi A5 Sportback" un BMW 4. sērijas "Gran Coupe".

"Arteon" abus pārtrumpo ar gabarītiem un salona ietilpību, esot attiecīgi par 13 un 22 cm garāks un ar par 13 un 2,7 cm garāku riteņu bāzi. Diez vai šādu auto iegādē praktiskam bagāžniekam ir izšķiroša nozīme, taču arī šajā jomā "Arteon" ir pārāks, zem milzīgā vāka piedāvājot 560 litru ietilpību ("Audi" un BMW – 480 l).

Tas, ko "Arteon" nevar piedāvāt, ir dažādu izpildījumu diapazona augšējais reģistrs. Piemēram, "A5 Sportback" dīzeļdzinēju jauda ir no 150 līdz 286 ZS, tātad pieejami arī sešcilindru dzinēji, savukārt sportisku mašīnu entuziasti var izvēlēties "S5 Sportback" – ar 354 ZS V6 turbomotoru. Līdzīgas izvēles iespējas sniedz BMW, kas, tāpat kā konkurenti, ir pieejams ar pilnpiedziņu.

Kaut augstākas nekā "Passat" gadījumā, šādā kontekstā par labu "Arteon" runā cenas: ja pats pieejamākais "A5 Sportback" maksā 40 200 eiro, tad VW fastbeka cenu lapā teikts, ka to var iegādāties par 32 136 eiro (150 ZS benzīna motors), bet pati dārgākā versija (240 ZS dīzelis, pilnpiedziņa) maksā, sākot no 47 253 eiro.

Jāpiebilst, ka Latvijā bāzes izpildījumā tiek piedāvāti tikai mazākās jaudas "Arteon", un uzsvars likts uz vizuāli efektīgo "R-line" versiju. Tajā ir noteikta loģika, jo šādi aprīkots "Arteon" grezni izskatās ne tikai no ārpuses, bet arī iekšpusē, liekot aizmirst, ka ražotājs lepnā modeļa interjeru nav apveltījis ar individuālām iezīmēm.

Fakts, ka "Arteon" ir būvēts uz plaši izmantotās MQB platformas, pats par sevi dod norādi uz pazīstamu tehniku un agregātiem, tomēr fastbeka arsenālā ir arī daži agrāk neredzēti risinājumi.

Tā, piemēram, dzinēju paleti veido trīs benzīna dzinēji: 1,5 litru ar 150 ZS un 2 litru – ar 190 vai 280 ZS. Alternatīva ir 2 litru dīzeļi, kas atkarībā no versijas attīsta 150, 190 vai 240 ZS. Latvijā piedāvātie "Arteon" bez izņēmuma ir komplektēti ar septiņu pakāpju DSG pārnesumkārbu, bet divas jaudīgākās versijas pēc noklusējuma apgādātas ar visu riteņu piedziņu.

Spēcīgākie dzinēji fastbekam dod ļoti labu dinamiku: benzīna mašīnai 100 km/h sasniegšanai nepieciešamas nieka 5,6 sekundes, bet dīzelim 6,5 s.

Kad runa ir par šasiju un gaitas īpašībām, "Arteon" arguments ir garā riteņu bāze un zemā virsbūve, svarīgs priekšnoteikums, lai varētu apvienotu komfortablu ripošanu un precīzu vadīšanu. Taču tas nav viss. Izvēloties iestatāmo amortizāciju, vadītāja rīcībā ir skala ar 15 iedaļām, kā arī pārslēdzami braukšanas režīmi, paverot iespēju iejusties gan programmētāja, gan sportista ādā. No "Passat" "Arteon" vēl atšķiras ar citiem šķērsstabilizatoriem, atsperēm un individuāliem stūres pastiprinātāja regulējumiem.

"Arteon" ir drošs automobilis. "EuroNCAP" testā tas ieguvis 5 zvaigznes. Aprīkojuma sarakstā var atrast adaptīvo kruīzkontroli, kas ņem vērā ne tikai citu automobiļu braukšanas ātrumu un manevrus, bet ceļa konfigurāciju un ātrumu ierobežojošās ceļazīmes. "Emergency Assist" monitorē automobiļa kustību, apkārtni, vadītāja rīcību, un, ja nepieciešams, signalizē vadītājam vai pat apstādina auto pilnībā. Par labu drošībai kalpo arī priekšējie diožu lukturi, tiesa, tie, tāpat kā tālo gaismu asistents, ir par papildu maksu.

"Arteon" rīcībā ir jau no "Passat" pazīstamais, ekselentais digitālais instrumentu panelis ar daudzveidīgu informācijas atainošanu ("R-line" izpildījumā bez papildu maksas), un pēc izvēles to iespējams papildināt ar projekcijas displeju.

Cits pieminēšanas vērts elements papildu aprīkojuma klāstā ir t.s. akustiskā pakete, kas ietver biezākus sānu stiklus priekšā un trokšņus labāk slāpējošu grīdas segumu, un, iespējams, ir apsvēršanas vērta, ja izvēle krīt par labu pašiem lielākajiem riteņiem.

Raugoties uz jaunā fastbeka tehniskajām īpašībām, dizainu un aprīkojumu kopumā, Volkswagen ar CC aizsākto tēmu ir pacēlis jaunā līmenī, un nu vien atliek sagaidīt, kā to novērtēs Gada Auto žūrija un, protams, pircēji.

Konkursa Latvijas Gada Auto žūrijas iespaidi

Juris Kreicbergs, Rīgas Tehniskās universitātes Automobiļu katedras vadītājs: "Perfekts braukšanai, kā vairums VW grupas auto. Skaists, labi aprīkots, komfortabls, dinamisks. Pa vidu starp lielu un mazu, dārgu un lētu, pierastu un pārsteidzošu."

Jēkabs Ronis, Latvijas Lauksaimniecības universitāte, Tehniskās fakultātes students: "Pievilcīgs dizains, kas īsti nav līdzīgs citiem VW modeļiem, piemēram, "Passat". Sēdekļi ērti, multimediju ekrāns liels, taču braucot tas nav pārāk parocīgs, jo visas funkcijas ir saliktas tajā, un nav reālu pogu, kuras varētu nospiest, nenovēršot acis no ceļa. Ļoti labi turas uz ceļa, kas rada patīkamu drošības sajūtu. Stūre, kam līdz atdurei ir tikai viens apgrieziens, ir ļoti parocīga novietojot automašīnu stāvvietā. "Arteon" ir pietiekami dinamisks, taču, esot VW flagmanim, prasās arī "flagmaniskus" jaudas rādītājus, jo 276 zirgspēki šādam auto ir par maz. Labi, ka tam jau ir atrasta vieta tirgus nišā, un, cerams, tas neņems bēdīgu galu kā iepriekšējas VW flagmanis."

Jānis Mežulis, arhitekts: "Ja iedziļināmies dizaina sīkumos un tehniskajās niansēs, tad varētu uzrakstīt nelielu grāmatiņu par to, kādas ir "Arteon" atšķirības ar veco labo "Passat". Tomēr atļaušos palikt pie viedokļa, ka lielākajai daļai neiesvaidīto liksies, ka "Arteon" tas pats "Passat" vien ir – tikai smalkāka versija. Jā, ir vesela virkne detaļu, kurām var pievienot plusa zīmi. Kaut vai, piemēram, stūresrats, kuram līdz atdurei ir tikai viens apgrieziens. ''Cool"! Bet kam ir domātas ļoti ērtās aizmugures sēdvietas, ja priekšējās durvis pēc lieluma līdzinās Golfiņam?"

Ingars Tenis, "TVNET" autožurnālists: "Izskatīgs auto, it īpaši dārgajās komplektācijās ar lielajiem, bet mūsu ceļiem ne īpaši piemērotajiem 20 collu riteņiem. Šādi apautam auto arī vislabāk piestāv benzīna dzinējs ar 280 zirgspēkiem. Jādomā gan, ka pie mums populārāki būs 2 litru dīzeļdzinēji, kas pieejami 150 un 240 ZS versijās. Lai vai kā, izskatīgais "Arteon" patīkami pārsteidz ne tikai ar dizainu, bet salona plašumu, jo īpaši aizmugurē, kur pat iespējams pārkrustot kājas. Nav daudz tādu auto, kam šāda iespēja ir standarts. Konceptuāli šis fastback tipa automobilis ir ļoti līdzīgs "Audi A5 Sportback", taču ir lielāks, turklāt maksā mazāk."

VW pārstāvja komentārs. Aleksandra Kostjukoviča, VW sabiedrisko attiecību vadītāja Baltijas valstīs: ""Arteon" ir jaunākais zīmola flagmanis, kuram mēs redzam lielu potenciālu Latvijas un Baltijas tirgū kopumā. Šo apliecina ļoti veiksmīgie pārdošanas rezultāti, pārsniedzot savus izvirzītus mērķus. "Arteon" ir VW zīmola veiksmes stāts Baltijā, un mēs esam pārliecināti, ka 2018. gadā mums izdosies uzlabot šo rezultātu. "Arteon" ir īpašais VW – jaudīgs un emocionāls dizains un lieliska vadāmībā apvienojumā ar izslavēto VW funkcionalitāti un praktiskumu. "Arteon" reprezentē jaunu VW zīmola DNS. Pat šodien cilvēki uz ielām atskatās uz šo auto. "Arteon" tā nav tikai dizains un jauda, tā ir arī drošība. "Euro NCAP" reitingā jaunais VW flagmanis ir atzīts par savas klase drošāku auto, saņemot visaugstāko novērtējumu vairākas kategorijas, tai skaitā gājēju drošības. Šis auto nevienu neatstās vienaldzīgu."

Jauns žurnāls "Latvijas Gada auto 2018"

Vairāk par jaunākajiem automobiļiem Latvijas tirgū lasi no 13. oktobra jaunajā žurnālā - katalogā "Latvijas Gada auto 2018", kurš būs pieejams lielākajās preses tirdzniecības vietās Latvijā ("Narvesen", "Rimi", "Maxima", "Latvijas Pasts" u.c).

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!