Irbītis vērsa uzmanību, ka ļoti daudzas iestādes koncentrējas pilsētas centrā un liela daļa pilsētā strādājošie mitinās Rīgas pievārtē, tāpēc, ja Rīgas domes vadība nosaka iebraukšanas maksu pilsētas centrā, tad jābūt kvalitatīvai alternatīvai, proti, apvedceļam un efektīvam sabiedriskajam transportam.
"Patlaban šādi plāni par braukšanas maksas noteikšanu izklausās pēc principa "ļoti vajag naudu". Pilsētas iedzīvotājiem un viesiem nepieciešams novietot automašīnas. Patlaban faktiski šādas vietas nav. Nav piedāvātas nekādas alternatīvas. Ir jābūt iespējai, kur novietot auto un pārsēsties ērtā sabiedriskā transportā. Jau patlaban rīta stundās sabiedriskais transports ir pārpildīts un tas nav pietiekami ērts," norādīja eksperts.
Ja pilsētas vadība izšķirsies par braukšanas maksas ieviešanu un nepiedāvās kvalitatīvas alternatīvas, tad satiksme koncentrēsies citviet. Savukārt, ja tā koncentrēsies citviet, tad šajā vietā būs negadījumi, uzskata Irbītis.
Viņš arī vērsa uzmanību, ka Rīgā jebkādas satiksmes izmaiņas būtu jāmodelē, taču tas netiek darīts. "Pamainot vienā krustojumā kaut vai luksofora cikla darbību, būtu jāmodelē, kā tas ietekmē visu pārējo satiksmi. Normāli pasaulē tiek veikta datormodelēšana, kurā tiek noskaidrots, kā vienas izmaiņas ietekmēs visu pārējo pilsētu," piebilda eksperts.
Viņš arī norādīja, ka Rīgā tiek vienlaicīgi remontētas vairākas stratēģiski svarīgas brauktuves, līdz ar to autovadītājiem ir grūti izplānot maršrutu tā, lai nebūtu sastrēgumu, bet būtu droši.
"Normāli būtu tā - salabojam vienu tiltu, pēc tam nākošo, lai iespaids uz kopējo satiksmi būtu pēc iespējas mazāks. Patlaban es to neredzu. Tāpat vērojams, ka darba spēka koncentrācija šajās remonta vietās ir niecīga. Vēl nesen redzēju, ka uz visu Salu tiltu strādā divi traktori un seši cilvēki. Tā nav normāla situācija. Ārzemēs šajās remonta vietās tiek koncentrēts milzīgs daudzums tehnikas un darbaspēka, lai pēc iespējas īsā laikā remonts tiktu veikts un satiksme atjaunota," norādīja Irbītis.
Kā ziņots, TV3 raidījums "Nekā Personīga" vēstīja, ka Rīgā top plāns par iebraukšanas maksas ieviešanu centrā. Tiekot plānots, ka nodeva būs pieci eiro un ka maksāt vajadzēs visiem, kas šķērsos Vanšu vai Akmens tiltu pār Daugavu vai Brasas, Zemitāna un citus pārvadus pār pilsētas centru ieskaujošo dzelzceļa loku.
Rīgas domes atbildīgo departamentu pārstāvji paziņojuši, ka maksas noteikšana par iebraukšanu Rīgas centrā ir "tikai viena no iespējām", kas tiek izskatīta, lai samazinātu sastrēgumus Rīgas centrā, bet lēmums vēl nav pieņemts.
Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta pārstāve Solvita Brence pauda, ka viņai neesot saprotama masu medijos izskanējusī informācija, ka iebraukšanas maksa centrā varētu būt pieci eiro. "Mums nav neviena dokumenta, kur kas tāds būtu apspriests vai apstiprināts," apgalvoja departamenta pārstāve.
Savukārt pilsētas iedzīvotājus pārstāvošās biedrības atzīst, ka iebraukšanas maksas ieviešana Rīgas centrā ir atbalstāma iecere, taču pašreizējās pilsētas infrastruktūras apstākļos tas būtu neprāts.