Ja ES dalībvalstu ministri laika periodā no 2020. gada līdz 2030. gadam plāno samazināt CO2 izmešus par 40%, tad desmit gadu laikā nāksies likvidēt aptuveni ceturtdaļu darbvietu mūsu rūpnīcās jeb kopumā 100 000 darba vietu, intervijā laikrakstam "Sueddeutsche Zeitung" norāda Dīss.
ES dalībvalstu vides ministri otrdien vienojās, ka laikā no 2020. gada līdz 2030. gadam mēģinās panākt auto izplūdes gāzēs esošā oglekļa dioksīda emisijas samazināšanu par 35%, nevis 30%, kā bija cerējuši ražotāji, Berlīne un Austrumeiropas valstis.
Lai arī Vācijas kanclere Angela Merkele šo kompromisu nodēvējusi par pieņemamu, Vācijas Autoražotāju asociācijas (VDA) vadītājs Bernhards Matess uzskata, ka šie mērķi ir pārlieku ambiciozi un apdraud darbvietas.
Tikmēr Dīss skaidro, ka krietni pakāpeniskāka CO2 izmešu samazināšana ļautu lēnāk palielināt elektrisko automašīnu ražošanu, kam nepieciešams daudz mazāk cilvēkstundu salīdzinājumā ar tradicionālo automobiļu ražošanu.
Turpretī straujāku samazinājumu būtu grūtāk pārvaldīt, jo līdz 2030. gadam vairāk nekā pusei automobiļu būtu jābūt elektriskām, radot smagu ietekmi uz darbvietām, uzsver Dīss.
"Tik būtisks samazinājums nozīmē sāpīgu revolūciju, nevis pārvaldāmu pāreju," brīdina "Volkswagen" vadītājs, piebilstot, ka "cilvēkiem vairs nebūtu pieejami lēti mazi automobiļi, kas ražoti Vācijā".