Izvērtējot novērojumus, uzņēmuma "Getz Nordic" tehniskais konsultants Valdis Veinbergs sacīja: "Vējstikla slotiņas ir viens no šķietami vienkāršākajiem, bet nozīmīgākajiem auto drošības elementiem. Prakse rāda, ka Latvijas klimatiskajos apstākļos logu slotiņas vēlams mainīt divas un vairāk reizes gadā. Ziemas apstākļos uz vējstikla rodas apledojums, nonāk smilšu un sāls maisījums – tie ir faktori, kas ievērojami paātrina slotiņu nolietošanos."
Jāatzīst, ka salīdzinoši ar iepriekšējiem gadiem, šoreiz interese no autovadītāju puses bija mazliet mazāka, kas iespējams skaidrojams ar siltajiem laika apstākļiem un to, ka autovadītāji vēl nejūt nepieciešamību sagatavot savus spēkratus ziemai, norāda DBS vadītājs Jānis Vanks.
No gandrīz 500 akciju apmeklējušajiem spēkratiem jaunākais auto bija ražots šajā gadā, savukārt vecākajam bija 34 gadi – 1984. gadā ražots "BMW 524td", kurš bija atbraucis pārbaudīt ģeneratora un akumulatora darbību. Pēc pārbaudes speciālisti atzina, ka arī vecākā spēkrata ģenerators vēl ir pilnā darba kārtībā un ziemai sagatavots.
Atskatoties uz akcijas laikā pārbaudītajām riepām, jāatzīst, ka siltais rudens ieviesis korekcijas – iepriekšējos gadus teju visi autovadītāji bija uzstādījuši jau ziemas riepas, savukārt šogad tādu bija ļoti maz. Tomēr uzmanības vērts ir apstāklis, ka aptuveni 3% akcijas dalībnieku riepu protektors bija zem 1 mm, kas ir gandrīz divas reizes zem atļautā, salīdzinot ar vasaras riepām. Akcijas laikā vecākās riepas izrādījās ražotas 2005. gadā ar atlikumu 2,5 mm, savukārt 10% no visiem spēkratiem bija aprīkoti ar riepām, kuras vecākas par septiņiem gadiem, kas pēc ražotāju ieteikuma ir maksimālais riepas ekspluatācijas laiks.
Jānis Vanks stāsta: "Ventspilī tika uzstādīts akcijas antirekords, jo kāds autovadītājs ar 30 gadus vecu automašīnu atbrauca uz pārbaudi ar desmit gadus vecām riepām, kurām protektora atlikums bija zem 0,5 mm, kas praktiski ir pilnīgi plika riepa! Lieki piebilst, ka rudens lapkritī vai rīta salnās šī automašīna ir teju nevadāma."
Iedziļinoties vairāk savāktajos datos, jāsecina, ka Latvijā populārākas ir tā saucamās vissezonas riepas, kurām pašlaik, pirms ziemas, protektora atlikums ir ap 5 mm (ar vidējo vecumu 4 gadi). Speciālisti norāda, ka, lai arī braukt ar šādām riepām no likuma viedokļa ir atļauts, no drošības viedokļa tas kļūst bīstami un būtu jāizskata iespēja ziemas laikā riepas nomainīt.
Akciju jau septīto gadu no 8. līdz 21. oktobrim desmit Latvijas pilsētās organizēja Drošas Braukšanas Skola (DBS) sadarbībā ar uzņēmumu "Circle K Latvia", Ceļu satiksmes drošības direkciju, riepu ražotāju "Bridgestone" un uzņēmumu "Getz Nordic".