Divdesmit gadus kopš "Focus" parādīšanās "Ford" modeļu rindā Eiropas un līdz ar to arī Latvijas autotirgu sasniedzis jaunākais šī kompaktās klases modeļa izlaidums – hečbeka, universāļa un sedana modifikacijā. Kopš 1998. gada "Ford" Eiropā pārdevis septiņus miljonus "Focus modeļa automašīnu, savukārt kopējie šī modeļa tirdzniecības apjomi pasaulē sasnieguši 16 miljonus spēkratu.
Pirmo reizi Focus vēsturē tas būs pieejams ne vien pazīstamās versijās, bet arī kā paaugstināta klīrensa transportlīdzeklis dažādiem segumiem "Active". Tas nonāks tirdzniecībā 2019. gada pavasarī. "Ford" klientiem Latvijā lieliski pazīstamās modeļu versijas "Trend" un "Titanium" pirmo reizi papildinās sportiski noformētais, ar īpašām braukšanas īpašībām apveltītais un par 10 mm pazeminātais "ST-Line" un greznākas apdares "Vignale". 13 toņu krāsu paletē īpaša vieta atvēlēta spilgti zilajai "Desert Island Blue" krāsai, kā arī ekskluzīvam četrslāņu tonim "Dark Mulberry", kas rezervēts "Focus Vignale" versijai.
Tiecoties atrast līdzsvaru starp izmaksām un vadāmību, "Ford Focus" pieejams ar divām dažādām aizmugurējo riteņu balstiekārtām – viengabala torsionu siju lētākiem izpildījumiem un uzlabotu "control-blade" sviru sistēmas neatkarīgo piekari. Tāda tiks uzstādīta augstākajām "Focus" versijām, tostarp "Vignale", kā arī visiem universāļiem.
Par atsevišķu samaksu hečbeku piekari būs iespējams aprīkot ar adaptīvajiem CCD amortizatoriem, kas maina cietību un darbības ātrumu atkarībā no izvēlētā braukšanas režīma. Ražotājs sola, ka jaunais "Focus" brauks atlētiski, stingri, bet ne cieti, un ar samērīgu atpakaļreakciju stūres pastiprinātājā.
Pirmos jaunā "Ford Focus" īpašniekus un vadītājus patīkami pārsteigs ievērojami lielāks vietas piedāvājums salonā. Jaunā "Ford" platforma "C2" paredz par 50 mm garāku riteņu bāzi nekā iepriekš – 2701 mm. Šo ieguvumu novērtēs kā priekšā, tā aizmugurē sēdošie. Priekšējais panelis un viduskonsole tagad orientēti uz vadītāju, taču atstāj daudz vairāk telpas nekā iepriekšējās paaudzes modelī. Jaunajā "Focus" debitē arī Eiropas "Ford" modelī pirmais projekcijas jeb HUD panelis.
Īpaša vieta jaunā "Ford Focus" dzinēju gammā atvēlēta jaunajiem 1,5 litru dzinējiem. Lai gan benzīna "EcoBoost" sērijas turbodzinējiem ir tikai trīs cilindri, tie spēj attīstīt pilnasinīgu 150 un pat 182 zirgspēku jaudu. Pusotra litra dīzeļdzinēju izvēle ir par 90% atjaunināta, un šie četru cilindru agregāti nodrošina 95 vai 120 zirgspēku jaudu. 1,5 litru "EcoBlue" dīzeļdzinēji izceļas ar visaugstāko inovāciju līmeni jaunā "Focus" motortelpā. Motoru paletes virsotnē atrodas 2 litru 150 ZS dīzeļdzinējs, savukārt tās pamatu veido pārbaudīto 1 litra "EcoBoost" benzīna turbodzinēju trijotne.
Vairums dzinēju pieejami ar no jauna izstrādātu sešpakāpju manuālo pārnesumkārbu ar jaunu ātrumkārbas kulises mehānismu. Tāpat pieejama arī jaunā astoņu pārnesumu automātiskā transmisija. Tā ne vien aprīkota ar modernu grozāmripas pārslēdzēju, kas atbrīvo vietu viduskonsolē, bet arī ietver adaptīvo pārnesumu slēgšanas kontroli. Tā pielāgojas vadītāja braukšanas stilam, un "jūt" ceļa profilu, laikus izvēloties piemērotu pārnesumu.
Neatkarīgi no motora izvēles jaunā "Focus" degvielas patēriņa un CO2 izmešu rādītāji, pēc ražotāja apgalvojuma, uzlaboti par 10%. Turklāt, neskatoties uz lielākiem gabarītiem un plašāku aprīkojumu, jaunais "Focus" ir par 88 kg vieglāks nekā iepriekšējais.
Šis ir pirmais Eiropas "Ford" ar trīs dažādu priekšējo starmešu izvēli. Ja bāzes izpildījumā tie ir halogēnu lukturi ar LED dienasgaitas spuldzēm, tad augstākās komplektācijās iespējama izvēle starp fiksēta stara "Full-LED" lukturiem vai inovatīviem LED starmešiem ar dinamiskajām gaismām. "Focus" tēlu izceļ arī jaunie LED tipa aizmugurējie lukturi un labi saskatāmais modeļa nosaukums starp tiem.
Vēl automobilim pieejama "Bang & Olufsen" audio sistēma ar desmit skaļruņiem. Lai gan jaunais "Ford Focus" ceļu pie pircējiem sāk no augstākas cenu latiņas nekā iepriekš, paturiet prātā, ka tam ir arī plašāks standartaprīkojums, it sevišķi drošības jomā. Pēc klienta vēlēšanās, pieejami arī tādi jauninājumi kā adaptīvā kruīza kontrole ar "Stop&Go" sistēmu un joslas centrēšanas funkciju, aktīvo parkošanās sistēmu un pat preventīvo automātiskās piestūrēšanas sistēmu – pirmo kompaktajā klasē.