Foto: Shutterstock
Automašīnu riepu nolietojums dažādās valstīs tiek vērtēts atšķirīgi: vienās automašīna var piedalīties satiksmē, kad protektora atlikušais dziļums ir 2 mm, citās 3 mm ir par maz. Riepu speciālisti Latvijā vienprātīgi piekrīt citam skaitlim – 5 mm. Lai arī riepu ražotāji nodrošina, ka līdz likumīgi atļautajai robežai – 4 mm – tās pilnībā veic savas funkcijas, pirms ziemas sezonas protektoru vajadzētu pārbaudīt. Ja tā dziļums ir mazāks par 5 mm – tās labāk utilizēt, bet automašīnai uzstādīt jaunas riepas.

"Protektora dziļums jaunām automašīnas riepām parasti ir apmēram 8 milimetri, tāpēc līdz likumīgi atļautajai robežai lielākā daļa autovadītāju tās nolieto 3–5 gadu laikā. Pirms ziemas riepu montāžas autovadītājiem iesaku pārbaudīt riepu protektora dziļumu un neriskēt sākt braukt ar 4,5 vai 5 mm – labāk bīstamajai sezonai, kad saķere ir īpaši svarīga, iegādāties jaunas riepas. Šādu riepu protektors sezonas beigās būs nolietots līdz 4 mm vai vēl vairāk, un tas ir ļoti bīstami," saka "Goodyear" riepu tirdzniecības vadītājs Baltijas valstīs Mārtiņš Grīnbergs.

Viņš piebilst, ka vecu riepu montāža uz aizmugurējās ass un jaunu riepu montāža uz priekšējās ass nav labs risinājums. Visiem automašīnas riteņiem ir jābūt labai saķerei, un nav ass, kura būtu mazāk svarīga par otru.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!