Reti kurš modelis var lepoties ar tādu pircēju uzticības līmeni, kādu izdevies sasniegt "Toyota Hilux". Šis pikaps kļuvis par ierastu parādību šīs planētas visneviesmīlīgākajās vietās –, jo gadu gaitā "Hilux" ir pierādījis, ka tas ir (gandrīz) neiznīcināms.
Taču "Hilux" sākotnēji netika radīts kā bezceļnieks. Kad 1968. gadā klajā nāca tā ciltstēvs, pilnpiedziņa vispār nebija "Toyota" plānos. Taču tagad tas ir auto, kas vairākkārt veiksmīgi sevi pierādījis Dakaras rallijā un kļuvis par neapstrīdamu izvēli tiem, kam nepieciešams uzticams auto, kas nepievils nekad.
Lūk, kā tas viss sākās – ieskatu "Hilux" vēsturē apkopojis portāls WhatCar.lv.
Hilux pirmsākumi
Oriģinālais Hilux (1968)
Pirmā Hilux tehniskie parametri (1968)
Aizmugures sēdekļos varēja sasēsties trijatā – ar noteikumu, ka pasažieri ir pietiekoši izkāmējuši. 1969. gadā klajā nāca "Hilux" ar pagarināto riteņu bāzi. ASV, kas tobrīd jau bija viens no galvenajiem "Toyota" ārvalstu noieta tirgiem, "Hilux" sākotnēji tika komplektēts ar 90 ZS motoru, taču pagarinātajai versijai tas nebija pieejams.
Hilux un tā laikabiedri (1968)
Otrās paaudzes Hilux (1972)
Hilux Amerikas pieredze (1970)
"Hilux" pircēji jau sāka pieprasīt kaut ko vairāk, it īpaši ASV, kur pikapi kļuva par arvien iecienītāku dzīvesstila transportlīdzekli, nevis auto, ko izmanto tikai zemnieku saimniecībās un būvlaukumos.
Atbildot uz tirgus prasībām, "Toyota" 1974. gadā laida klajā labi aprīkotu "Hilux" ar jaudīgāku motoru un trīspakāpju automātisko transmisiju. Tika piedāvātas arī dažādas aprīkojuma variācijas piedzīvojumu meklētājiem – tai skaitā kemperu tipa virsbūve un īpašā versija "SR-5". Galarezultātā "Toyota" nolēma atteikties no "Hilux" modeļa nosaukuma, saucot to vienkārši par "Toyota Truck".
Trešās paaudzes Hilux (1978)
Hilux iegūst pilnpiedziņu (1979)
No pikapa par SUV (1981)
Sadarbībā ar uzņēmumu "Winnebago" "Toyota" uz trešās paaudzes "Hilux" bāzes radīja īpašu apvidus auto modeli, nosaucot to par "Trekker". Tas neizskatījās sarežģīti – kravas kastei tika piemetināts jumts, zem kura atradās vēl viena sēdekļu rinda. Vēsturnieki vēl aizvien strīdas par to, cik daudz šādu modeļu tika saražots, taču vairums sliecas domāt, ka to skaits nepārsniedza 1500. Taču tie bija gan ar pilnpiedziņu gan priekšpedziņu, turklāt visiem bija 2,2 litru motors. Vairākums no tiem atrada pircējus ASV rietumdaļas štatos. Tiek uzskatīts, ka "Trekker" ir "4Runner" priekštecis.
Ceturtās paaudzes Hilux (1983)
Toyota 4Runner (1984)
"Trekker" sagatavoja augsni jaunam modelim – "4Runner", ko "Toyota" pilnībā radīja pašu spēkiem un laida klajā 1984. gadā. Sākot ar ceturtās paaudzes "Hilux", tika izņemta aizmugurējā siena, atbrīvojot vietu pieciem pasažieriem. Tam bija arī noņemams jumts. Vienlaikus tika veikti uzlabojumi aizmugurējā balstiekārtā, padarot to mīkstāku.
Piektās paaudzes Hilux (1988)
Volkswagen Hilux (1989)
Piektās paaudzes "Hilux" ieintriģēja arī "Volkswagen", tāpēc vācu uzņēmums iegādājās licenci tā ražošanai un tirdzniecībai Eiropā. Modeļa nosaukums bija "Volkswagen Taro", un tas bija identisks savam dvīnim no "Toyota" – vienīgā atšķirība bija "Volkswagen" logo. "Taro" ražošana notika no 1989. līdz 1997. gadam, vispirms Hannoverē, bet vēlāk Emdenē. Tad vācu autoražotājs pameta pikapu segmentu un atgriezās tajā vien 2010. gadā ar "Amarok".
Sākas ražošana ASV (1991)
Toyota Tacoma (1995)
"Hilux" ražošana ASV deva "Toyota" priekšrocību pielāgot to vietējā tirgus prasībām. Pārmaiņas nāca ar jaunu modeļa nosaukumu – "Tacoma". 1995. gadā klajā laistais pirmās paaudzes "Tacoma" bija lielāki izmēri, stilīgāks dizains un tas izcēlās ar labāku vadāmību un gaitas komfortu, nekā "Hilux", ko pārsvarā pirka tie, kam bija nepieciešams funkcionāls darba zirgs.