Drošība par auto tehnisko stāvokli, tostarp garantija (75%), vēlme mainīt veco pret jauno (43%) un iespēja izvēlēties sev vēlamo auto komplektāciju ir trīs galvenie apsvērumi, kāpēc autovadītāji pēdējo trīs gadu laikā ir izvēlējušies iegādāties jaunu auto no salona, liecina "Swedbank" aptaujas dati. Zīmīgi, ka teju trešdaļa (28%) autovadītāju norāda, ka šobrīd var atļauties iegādāties jaunu auto, tāpēc arī izmanto šo iespēju.
Iedzīvotāji pēdējo gadu laikā arvien biežāk izvēlas iegādāties tieši jaunu auto. Kā stāsta "Swedbank" privātpersonu auto finansēšanas jomas vadītājs Kaspars Sausais: "Jauno auto iegādes darījumu skaits pēdējo trīs gadu laikā ik gadu pieaug par vidēji 20% līdz 30%. Arī līzinga tirgus daļa nupat sasniegusi pēdējo desmit gadu lielāko rādītāju – 70% auto iegādes darījumu cilvēki izvēlas tieši līzinga pakalpojumus. To galvenokārt veicinājušas gan šī brīža zemās procentu likmes, gan arī ekonomikas cikls kopumā – joprojām virzāmies augšup. Līdz ar to iespēja iegādāties jaunu auto iedzīvotājiem kļuvusi daudz pieejamāka, un pirkumus veikt mudina arī kopējā pārliecība par savām finansēm."
Turklāt šobrīd jauni auto kļuvuši pieejami, ne tikai pateicoties ekonomiskajai izaugsmei, bet arī salīdzinoši pieejamām cenām. To norāda arī piektdaļa autovadītāji, kuri nesen iegādājušies jaunu auto no salona. Viņiem iegādātais auto izmaksājis teju tikpat, cik atsevišķu marku lietoti spēkrati.
Tāpat daļa (14%) atzīst, ka ikdienā ar auto mēro lielus attālumus, tādēļ svarīgi, lai auto būtu jauns, proti, komfortabls, ar jaunākajām tehnoloģijām un drošs. Savukārt katram desmitajam, kurš iegādājies pilnīgi jaunu auto, ir bijis svarīgi, ka viņš ir pirmais auto īpašnieks, kā arī plāni braukt ar izvēlēto spēkratu ir tikai uz pieciem gadiem, pēc kuriem atkal tiks mainīts jauns auto un būs mazākas raizes par esošā pārdošanu.
Starp tiem iedzīvotājiem, kas pēdējo trīs gadu laikā iegādājušies jaunu auto no salona, vispopulārākās bijušas "Nissan" markas automašīnas (17%). Tam seko "Volkswagen" (12%) un "Toyota" (12%) automašīnas, kā arī "Opel" (8%), "Hyundai" (7%) un "Peugeot" (7%).
"No salona biežāk iegādāto automašīnu tops apliecina, ka iedzīvotāji, lai arī sapņo par "Audi" vai BMW, auto iegādes brīdī izvēli par labu izdara jaunam lētākas klases auto. Arī mūsu dati par auto iegādi līzingā rāda, ka jau vairākus gadus priekšroka tiek dota pilsētas džipiem, no kuriem priekšgalā ir tieši "Nissan Qashqai markas automašīna. Šis auto jauns izmaksā līdz 20 tūkstošiem eiro, un operatīvajā līzingā uz pieciem gadiem mēnesī tas izmaksā līdz 250 eiro," skaidro Sausais.
"Lai kādi aspekti pircējam būtu būtiski, viens no galvenajiem apsvērumiem automašīnas izvēlē ir tieši tās cena un uzturēšanas izmaksas. Tāpēc jaunas automašīnas cenu kategorijā līdz 25 tūkstošiem eiro kļūst arvien pieprasītākas, jo autovadītājiem mēnesī ir salīdzinoši neliels maksājums, turklāt ir pieejama rūpnīcas garantija, kas paredz – vairākus gadus ar jauno automašīnu varēs braukt, neuztraucoties par papildu izmaksām, jo remontus, ja tādi būs nepieciešami, segs garantija," rezumē "Swedbank" pārstāvis.
"Swedbank" iedzīvotāju aptauja tika veikta novembrī sadarbībā ar "Snapshots", aptaujājot vairāk nekā 203 Latvijas autovadītājus vecumā no 20 līdz 74 gadiem Rīgā, citās Latvijas pilsētās un lauku rajonos, kuri pēdējo trīs gadu laikā iegādājušies jaunu auto no salona.