Eiropas Parlaments (EP) trešdien atbalstīja plānu līdz 2030. gadam samazināt kravas auto un radītos ogļskābās gāzes (CO2) izmešus, informēja EP preses sekretāre Latvijā Signe Znotiņa-Znota.
Eiropas Parlamenta deputātu apstiprinātais izmešu samazinājuma mērķis (35%) jaunām kravas automašīnām ir augstāks par Eiropas Komisijas piedāvāto (30%). Jau līdz 2025. gada būtu jāsasniedz 20% robeža.
Ražotājiem arī būs jāpalielina zemu vai bezizmešu auto tirgus daļa līdz 20% 2030. gadā un 5% jau 2025. gadā. Tāpat līdz 2020. gadam Eiropas Komisijai būtu jānāk klajā ar plāniem veikt CO2 emisiju pārbaudes reālos braukšanas apstākļos.
EP deputāti atzīst, ka sociāli pieņemamai un taisnīgai pārejai uz bezizmešu mobilitāti nepieciešamas izmaiņas autobūves nozares pievienotās vērtības ķēdē, un iespējamas arī negatīvas sociālās sekas. Tāpēc Eiropas Savienībā būtu jāveicina prasmju attīstība un darbinieku pārkvalifikācija nozares ietvaros.
Savā 2022. gada ziņojumā Eiropas Komisijai būtu jāapsver iespēja izvērtēt lielas noslodzes transportlīdzekļu radītās emisijas visa to dzīves cikla laikā, un nepieciešamības gadījumā jānosaka ražotājiem pienākums sniegt informāciju.
Eiropas Parlaments savu nostāju sarunās ar ES Padomi apstiprināja ar 373 balsīm pret 285, 16 deputātiem atturoties.