Japāņu auto markas "Lexus" jaunākajai reklāmai "Intuīcijas vadīts" scenāriju pilnībā sacerējis mākslīgais intelekts (MI). Reklāmas video uzņēmis režisors Kevins Makdonalds, kura nopelnu sarakstā ir tādas filmas kā "Pēdējais Skotijas karalis", Vitnijas Hjūstones biogrāfiskā filma "Vitnija" un ar Oskaru godalgotā dokumentālā filma "Viena diena septembrī".

Šī ir pasaulē pirmā sadarbība starp MI un atzītu jomas profesionāli, kuras mērķis bija noskaidrot robežas, kā cilvēki un mašīnas var strādāt nevainojamā saskaņā, pētot intuīcijas nozīmi šo divu dalībnieku attiecībās, lai demonstrētu jaunā "Lexus ES" sedana reakcijas iespējas.

Rezultāts ir minūti garš video, kas stāsta par "Lexus" Takumi meistaru, kurš pabeidz savu rūpīgo darbu un palaiž jauno "Lexus ES" pasaulē, kur tam draud iznīcība. Izšķirošā brīdī iejaucas automobiļa sadursmes novēršanas sistēma un glābj situāciju, apliecinot automobilī iebūvētās intuitīvās tehnoloģijas vērtību un efektivitāti.

"Lexus" radošā aģentūra "The&Partnership London" sadarbojās ar tehnisko partneri "Visual Voice", lai radītu MI scenāriju autoru. Tas tika darīts, izmantojot "IBM Watson" superdatoru, kas savukārt izanalizēja virkni audio, teksta un vizuālo informāciju, lai gūtu izpratni par to, kas padara saturu pievilcīgu un ko attiecīgi MI varētu izmantot scenārija sagatavošanā. Mērķis bija apkopot tādu datus, kas palīdzētu izstrādāt emocionāli inteliģentu un izklaidējošu saturu. Kad šis process jau bija attīstījies, tika uzrunāts režisors Makdonalds, lai viņš strādātu ar gatavo scenāriju.

Lai izveidotu orģinālu stāstu, MI tika "apmācīts" ar 15 gadu garumā uzņemtām automobiļu un luksusa segmenta reklāmām, kas prestižajā starptautiskajā reklāmas festivālā "Kannu Lauvas" guvušas atzinību par radošumu. MI tika papildināts arī ar emocionālā intelekta datiem no video platformas "Unruly", lai apgūtu, kādi mirkļi visspēcīgāk uzrunā skatītājus, un izprastu, kā dažādās kombinācijās un secībās lietot darbības, objektus, vietas un emocionalitāti, lai nodotu vēlamos vēstījumus.

Izmantojot tik daudz informācijas no iepriekš uzņemtām reklāmām, ļoti būtiski bija izvairīties no riska atkārtot kaut ko, kas liktos jau redzēts vai pazīstams, kā arī būtu radīts masveida tirgum. Tāpēc MI tika iekļauti arī dati par "Lexus" zīmolu un projekta vadlīnijām, lai scenārijs būtu orģināls un zīmolam atbilstošs.

Lai galveno uzmanību pievērstu scenārija "intuitīvajam" aspektam, MI tika papildus trenēts ar pēc pasūtījuma veiktā eksperimentā iegūtu intelektu. Šādu eksperimentu veica "MindX", Jaunās Dienvidvelsas Universitātes lietišķo zinātņu nodaļa Austrālijā. Tajā tika pētīts, kas padara cilvēku intuitīvu un kā cilvēki ar augstu intuīcijas līmeni reaģē uz automobiļu reklāmām. Rezultātā ir iegūts scenārijs, kurā bagātīgi pārstāvētas patiesas cilvēciskas emocijas un kurš nav atšķirams no cilvēka rakstīta scenārija, izņemot dažas negaidītas detaļas.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!