Pētījuma dati liecina, ka 82% Latvijas mājsaimniecību pieder savs auto, 58% pieder desmit un vairāk gadus vecs auto. Jāņem vērā, ka daļa auto, īpaši ievestie no Vācijas un Francijas, ir pēc nopietniem ceļu satiksmes negadījumiem, tāpēc ir svarīgi iegādes brīdī maksimāli pārbaudīt tā tehnisko stāvokli.
Tikai 26% auto pircēju to pirms iegādes nogādā auto servisā, kur speciālisti veic rūpīgu tā apskati un 14% pārbauda auto vēsturi pēc VIN numura. Rezultātā var secināt, ka lielākā daļa auto pircēju, t.i., 60% vai nu veica tikai auto vizuālu apskati, vai paļāvās uz pārdevēja teikto, vai neveica nekāda rakstura pārbaudi.
28% norāda, ka, pērkot savu pašreizējo lietoto automašīnu, tās uzturēšanai (apkope, remonti, eļļas un filtru nomaiņa, apdrošināšana, neskaitot degvielu) gadā plānoja tērēt 100 līdz 300 eiro. 23% plānoja tērēt 301 līdz 500 eiro un tikai 12% – 501 līdz 700 eiro. 56% gadījumu faktiskās izmaksas sakrīt ar plānotajām, bet 23% auto īpašnieki tērē vairāk, nekā sākotnēji bija rēķinājušies. Tas liecina, ka daļa auto īpašnieku pirms auto iegādes to pilnībā nepārbaudīja un zināmas izmaksas var būt saistītas ar tehniskām lietām, kuras iespējams bija prognozēt un atklāt iegādes brīdī.
"Auto iegāde ir viens no svarīgākajiem mājsaimniecības pirkumiem. Pret šo pirkumu nevar attiekties vieglprātīgi. Svarīgi ir izvērtēt lietota auto tehnisko stāvokli pirms pirkuma, lai nenāktos nožēlot ieguldītos naudas līdzekļus. Jo liela daļa (63%) pircēju jau tā tērē līdz 500 eiro vairāk, nekā bija plānojuši," norāda "Bigbank" Latvija vadītājs Ģirts Kurmis.
Auto nozare ir aktīva un pieprasījums pēc lietotiem auto Latvijā ir liels. Pētījuma dati norādīja, ka 19% no respondentiem, kuru mājsaimniecībā jau ir auto, plāno tuvākā gada laikā iegādāties citu lietotu auto. 20% plāno iegādāties desmit un vairāk gadus vecu auto, tikai 10% līdz trīs gadus vecu. 23% respondentu norādīja, ka jauna lietota auto iegādei ir gatavi tērēt trīs līdz piecus tūkstošus eiro.
Kopumā pētījumā internetā tika aptaujāti 476 respondenti vecumā no 18 līdz 74 gadiem.