Neatkarīgā organizācija "EuroNCAP" publicējusi savu jaunāko drošības izmēģinājumu rezultātus, kuros tika pārbaudīts jaunās paaudzes "Jeep Wrangler" un "FIAT Panda".
Abi modeļi burtiski izgāzās šajos auto drošības testos – "Jeep Wrangler" drošības vērtējumā ieguva vienu zvaigzni (no piecām iespējamām), bet "FIAT Panda" vispār palika bez zvaigznēm.
"Jeep Wrangler" ieguvis tikai vienu zvaigzni, jo "EuroNCAP" speciālisti pēc triecienu testiem atzina, ka autovadītājam šajā spēkratā nav aizsargāts krūškurvis, kā arī ir nepietiekama aizsardzība kājām frontālās sadursmes gadījumā. Tāpat traumatismam ir pakļauts aizmugurējo pasažieru krūškurvis sānu sadursmes gadījumā.
Frontālās sadursmes slodzi nav izturējis "Jeep Wrangler" priekšējais virsbūves statnis un priekšējā paneļa šķērssija. Vēl drošības vērtējums tika samazināts tādēļ, ka "Wrangler" modelim nav bērnu sēdeklīša stiprinājumi automobiļa priekšējā sēdeklī un aizmugurējā sēdekļa vidū. Vēl arī "Wrangler" motora pārsega forma ir īpaši traumatiska gājējam sadursmes gadījumā.
Savukārt jaunā "FIAT Panda" ir otrais automobilis "EuroNCAP" vēsturē, kas pēc trieciena testiem paliek bez zvaigznēm vērtējumā. Pirmais šāds modelis arī bija FIAT – "Punto" modelis 2017. gada testos.
Pēc "EuroNCAP" testiem, frontālās sadursmes gadījumā "FIAT Panda" autovadītājam tiek traumēts ne tikai krūškurvis, bet arī galva. Zems izrādījies arī aizmugurējo pasažieru drošības vērtējums.
Savukārt bērnu drošības ziņā tas vispār tika novērtēts ar 0 ballēm no 24 iespējamām – frontālās un sānu sadursmes gadījumā manekens, kas ir sešu un desmit gadus vecu bērnu lielumā, guva nopietnas galvas traumas.
Šajā "EuroNCAP" izmēģinājuma sērijā piedalījās vēl septiņi jaunākie modeļi, tomēr tie visi ieguva maksimālo piecu zvaigžņu vērtējumu, tie ir "Audi Q3", "BMW X5", "Hyundai Santa Fe", "Jaguar I-Pace", "Peugeot 508", "Volvo V60" un "Volvo S60".