Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) valsts autoceļus ar pretslīdes materiāliem apstrādā, lai uzlabotu braukšanas apstākļus un satiksmes drošību. Tomēr autovadītājiem jāņem vērā, ka ziemā laika apstākļi var strauji mainīties, līdz ar to autoceļa brauktuve var būt slidena arī pēc tam, kad veikti slīdamības samazināšanas darbi. Slīdamības samazināšanai tiek izmantotas četras tehnoloģijas, tās izvēlas ņemot vērā autoceļa seguma – temperatūru un veidu (asfalta vai grants).
Asfalta seguma virsmas temperatūrai esot līdz -10oC, izmanto sāli. Sāls tiek izmantots kā galvenais slīdamības samazināšanas reaģents visā pasaulē. Tas saistīts ar to, ka šī materiāla funkcionālās īpašības ir sabalansētas ar tehnoloģiskajām izmaksām.
Sāls samazina apledojuma veidošanās iespējamību, kausē ledu un sniegu, kā arī samazina slīdamību. Sāls labāk iedarbojas satiksmes intensitātes rezultātā. Šajā ziemas sezonā LAU optimizē sāls kaisīšanas daudzumu, samazinot kaisīšanas platuma joslu apmēram par diviem metriem. Šāds risinājums dos gan finanšu efektu, gan arī mazinās kaitējumu videi. Tas neietekmēs drošību autovadītājiem, jo nokaisītā sāls satiksmes intensitātes rezultātā tiks izkliedēta visas brauktuves platumā.
Otra tehnoloģija autoceļiem ar asfalta segumu ir to apstrāde ar smilts-sāls maisījumu. Šo metodi izmanto, autoceļa virsmas temperatūrai esot zem -10oC, tādējādi samazinot slīdamību un paaugstinot transportlīdzekļu riteņu saķeri ar brauktuves segumu.
Autoceļiem ar grants segumu slīdamības samazināšanai tiek izmantota to apstrāde ar smilti vai sīkšķembām, kā arī rievu izveidi apledojumā, kas paaugstina transportlīdzekļu riteņu saķeri ar brauktuves segumu. Virsmas rievošanu var veikt uz grants autoceļiem ar vismaz pieci centimetri piebraukta sniega vai apledojuma biezumu.
Saskaņā ar normatīvajiem aktiem grants autoceļu apstrādes laiks ar pretslīdes materiāliem netiek normēts. Līdz ar to ceļu uzturētāji veic grants ceļu apstrādi ar pretslīdes materiāliem satiksmei bīstamākajos posmos – stāvos kāpumos, kritumos un pagriezienos.
LAU aicina autovadītājus būt īpaši piesardzīgiem un izvēlēties autoceļa seguma stāvoklim atbilstošu braukšanas ātrumu, distanci un braukšanas stilu.
Lai uzlabotu satiksmes drošību un informētu ceļu lietotājus par posmiem, kuros konkrētajā brīdī tiek veikti ceļu uzturēšanas darbi, ziemas tehnikas vienības ir aprīkotas ar GPS un tām līdzi var sekot tiešsaistes režīmā aplikācija "Waze" un VAS "Latvijas Valsts ceļi" mājaslapas kartē.