Foto: AFP/Scanpix/LETA

Valsts akciju sabiedrība "Latvijas Autoceļu uzturētājs" (LAU) valsts autoceļus ar pretslīdes materiāliem apstrādā, lai uzlabotu braukšanas apstākļus un satiksmes drošību. Tomēr autovadītājiem jāņem vērā, ka ziemā laika apstākļi var strauji mainīties, līdz ar to autoceļa brauktuve var būt slidena arī pēc tam, kad veikti slīdamības samazināšanas darbi. Slīdamības samazināšanai tiek izmantotas četras tehnoloģijas, tās izvēlas ņemot vērā autoceļa seguma – temperatūru un veidu (asfalta vai grants).

Asfalta seguma virsmas temperatūrai esot līdz -10oC, izmanto sāli. Sāls tiek izmantots kā galvenais slīdamības samazināšanas reaģents visā pasaulē. Tas saistīts ar to, ka šī materiāla funkcionālās īpašības ir sabalansētas ar tehnoloģiskajām izmaksām.

Sāls samazina apledojuma veidošanās iespējamību, kausē ledu un sniegu, kā arī samazina slīdamību. Sāls labāk iedarbojas satiksmes intensitātes rezultātā. Šajā ziemas sezonā LAU optimizē sāls kaisīšanas daudzumu, samazinot kaisīšanas platuma joslu apmēram par diviem metriem. Šāds risinājums dos gan finanšu efektu, gan arī mazinās kaitējumu videi. Tas neietekmēs drošību autovadītājiem, jo nokaisītā sāls satiksmes intensitātes rezultātā tiks izkliedēta visas brauktuves platumā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!