Pārvaldes preses pārstāvis norāda, ka prasībai varēja pievienoties no novembra beigām.
Vācijas patērētāju asociācija VZBV kolektīvo prasību pret "Volkswagen" Braunšveigas augstākajā tiesā iesniedza 1. novembrī.
VZBV norāda, ka šajā prasībā patērētāji apsūdz "Volkswagen" par tīša kaitējuma nodarīšanu klientiem, autoražotājam uzstādot programmatūras, kas sniedz maldīgu informāciju par kaitīgo izmešu apjomu.
Patērētājiem iespēju celt šāda veida prasību nodrošinājis jauns likums, kas spēkā stājās 1. novembrī. Šis likums ticis steigšus pieņemts, lai apsteigtu noilguma termiņu prasību iesniegšanai pret "Volkswagen", kas stājās spēkā gada beigās.
Vienlaikus gan likums par Vācijas kolektīvajā tiesas prāvām saskāries ar kritiku, jo, pretēji situācijai ASV, tiesneši vien lemj par to, vai piemērojamas kompensācijas, nenosakot to konkrētu apjomu. Tāpēc gadījumā, ja Vācijas tiesneši nolems, ka "Volkswagen" jāmaksā kompensācijas autovadītājiem, katram prasītājam būs individuāli jāvēršas tiesā, lai kompensāciju piedzītu, ja vien "Volkswagen" neierosinās vispārēju vienošanos.
Vācieši kļuvuši aizvien neapmierinātāki saistībā ar "dīzeļgeitas" skandālu, jo tā dēļ samazinās lietotu dīzeļautomašīnu pārdošanas cenas un autovadītājus lielās pilsētās apdraud braukšanas aizliegumi piesārņojuma bažu dēļ.
"Volkswagen" 2015. gada septembrī izraisīja globālu skandālu, kad uzņēmums atzina, ka pasaulē līdz pat 11 miljoniem automašīnu aprīkoti ar konkrēta tipa dīzeļdzinējiem, kam uzstādīta kaitīgo izmešu falsificēšanas programmatūra.