29. martā Lielbritānija izstājas no Eiropas Savienības. "Ņemot vērā, ka joprojām nav zināms scenārijs, pēc kāda notiks Lielbritānijas aiziešana, nevar precīzi prognozēt visas nianses, tomēr jau šobrīd ir skaidrs, ka tas var atstāt iespaidu arī uz OCTA jomu," brīdina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.
"Neatkarīgi no "Brexit" gala iznākuma, Lielbritānija arī pēc izstāšanās no Eiropas Savienības, paliks Zaļās kartes sistēmā, tādēļ radikālas izmaiņas nav paredzamas. Tomēr var sekot notikumi, kas skars OCTA jomu un attiecīgi – ikvienu transportlīdzekli, kas vēlēsies iebraukt Apvienotajā Karalistē. Iespējams, ka pēc 29. marta Lielbritānijā iebraukt vairs nevarēs vienkārši ar OCTA standartlīgumu, kas ir derīgs visās Eiropas Ekonomikas zonas valstīs, un papildus nāksies iegādāties Zaļo karti," informē Abāšins, piebilstot, ka Zaļo karti būs iespējams noformēt pie apdrošinātājiem Latvijā vai arī iegādāties robežlīgumu jau pie iebraukšanas Lielbritānijā.
Gadījumā, ja tiks ieviesta robežkontrole uz Lielbritānijas robežas, tad ļoti iespējams tiks ieviesta arī apdrošināšanas esamības pārbaudes uz robežas. "Ņemot vērā to, ka šobrīd vēl nav skaidrības, iesakām ikvienam transportlīdzekļa īpašniekam, kas pēc 29. marta plāno iebraukt Lielbritānijā, sekot līdzi informācijai par paredzamajām izmaiņām un tām laikus sagatavoties," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.
Līdzīgi kā ikviena Zaļās kartes sistēmas dalībvalsts, arī Lielbritānija apņēmusies ievērot šīs sistēmas mērķus – nodrošināt transportlīdzekļu īpašnieku aizsardzību ārvalstīs attiecībā uz trešajai personai ceļu satiksmes negadījumā nodarītajiem zaudējumiem, nodrošināt cietušo mantiskās intereses.