Ja tu gribi kaut kur ierasties tā, lai visi tevi pamanītu, nekā labāka par limuzīnu nav. Vienalga kāds, tas atstās iespaidu. Problēma gan ir tā, ka daži limuzīni atstāj gauži nepareizu iespaidu – un šajā WhatCar.lv reportāžā ir apkopoti daži no spilgtākajiem piemēriem.
Vispirms, ieskatam – mazliet par limuzīnu vēsturi. Pirmie eksemplāri tika uzbūvēti pagājušā gadsimta divdesmitajos gados Amerikā. Pārsvarā tie tika veidoti uz tālaika "Ford", "Pontiac" un "Chevrolet" modeļu bāzes, ar visādiem paņēmieniem pagarinot rūpnieciski ražotos auto par vēl vismaz pāris metriem.
Galvenais impulss limuzīnu radīšanai vismaz sākotnēji bija praktiskums – minivenu tolaik nebija, tāpēc tiem, kam bija nepieciešams kaut kas tāds, kas nav autobuss, bet var komfortablā veidā pārvadāt visu ģimeni (šī jēdziena visdažādākajās nozīmēs), limuzīns bija vienīgā izeja.
Lamborghini Countach
Šis limuzīns patiesībā nav veidots uz "Lamborghini Countach" bāzes – tas ir "viltus Lambo", jeb "Countach" līdzinieks, kas radīts Kalifornijā bāzētajā ateljē "Ultra Limousines" ar "Ford" 2,8 litru V6 motoru zem pārsega.
Ferrari 400i
"Ferrari" pagaidām nav radījuši četrdurvju auto, taču četrvietīgi modeļi itāļu sporta auto ražotāja katalogā ir bijuši. Ja savā laikā tev par katru cenu bija nepieciešams četrdurvju "Ferrari", ateljē "Le Marquis" ar lielāko prieku tādu uzbūvēja, bāzētu uz "Ferrari 400i".
Chrysler PT Cruiser
Šo es esmu redzējis Rīgā! Jā, tā ir pilnīga taisnība. Uz "Chrysler PT Cruiser" bāzes veidotais "limo" ir redzēts ne tikai Rīgā, bet arī Jūrmalā. Tas, kā izrādās, ir radīts Krievijā, taču mums pagaidām īsti nav izdevies noskaidrot, kas ir šī neaizmirstamā projekta autors. Skaidrs ir viens – par paraugu tam ir ņemta kariete, kādu nesmādētu pat cars Nikolajs, tīksminoties par savām Faberžē olām.
Mini XXL
Kad BMW ar Krisa Bengla palīdzību bija radījuši 21. gadsimta "Mini", viņi reklāmas nolūkos uzbūvēja šo sešriteņu "Cooper S" un papildināja to ar džakuzi, kas kļuva redzams, nolaižot jumta aizmugurējo daļu.
Mini Cooper
BMW gan nebija pirmie, kas nolēma pagarināt standarta "Mini". Tas tika izdarīts krietni senāk ar oriģinālo modeli, un šis 1990. gada izlaiduma "Cooper" ir viens no piemēriem.
Mercedes 600
Šis patiesībā nav slikts limuzīns, jo ticiet vai nē, tāds tas nāca no rūpnīcas. 1963. gadā "Mercedes 600" bija pats dārgākais un pats lepnākais sedans pasaulē. Ekskluzīvā modeļa ražošana turpinājās līdz 1981. gadam, tā jaudas avots bija 6,3 litru V8 motors un nav brīnums, ka tas kļuva par iecienītu transportlīdzekli ikvienam ļaundarim vai diktatoram neskaitāmās kinofilmās un seriālos.
FIAT 500
Reti kura parādība ir tik aizdomīga, kā limuzīns uz ekonomiska mazauto bāzes. Tieši tāpēc šis "FIAT 500 Giardinera" izskatās tik smieklīgs...
Citroen 2CV
…bet jāatzīst, ka pagarināts "Citroen 2CV" izskatās vēl smieklīgāk.
Trabant P50
…un tā mēs esam nonākuši līdz šim "Trabant" limuzīnam. Izskatās, ka padomju ēras gados Vācijas Demokrātiskajā Republikā kāds ir gribējis izcelties, sakombinējot šo auto no vairākiem "Trabi". Tam ir nolaižams audekla jumts, bet... kur ir logi?
Vēl viens Trabant P50
FSO Polonez
Turpinot Austrumeiropas tēmu, jāpiemin šis pagarinātais "FSO Polonez", kas vietu astoņiem cilvēkiem apvienoja ar hečbeka praktiskumu. Tas tika pilnīgi oficiāli ražots Polijā no 1978. līdz pat 1995. gadam ar četrcilindru FIAT dzinējiem zem motora pārsega.
FSO 125P sedans
Daudzās Eiropas valstīs sedans tiek uzskatīts par solīdāku transportlīdzekli, nekā hečbeks – un daļai pircēju tika piedāvāts šis savā ziņā piemīlīgais "FSO 125P".
Tas ir dzimis Polijā, pateicoties "FIAT 124", kas ir tā pamatā. Ražošana sākās 1967. gadā un turpinājās līdz 1991. gadam, klientus atrodot ne vien Austrumeiropā, bet arī Āzijā.
FSO 125P kabriolets
Kas gan var būt piemērotāks saules pielietajam, tveicīgajam Polijas klimatam, kā šis limuzīns-kabriolets? OK, tas bija retorisks jautājums, tagad fakti – lētākajiem "FSO 125P" bija 1,3 litru motors, kamēr pašiem jaudīgākajiem tika 1,8 litru motors.
Lada limuzīns
Lada limuzīns – atkal?
Zaporožec 965
Sešdesmitajos gados tas bija populārs pārvietošanās līdzeklis, kura jaudas avots bija aizmugurē novietots V4 motors ar 746cc vai 887cc tilpumu. Tas ne tuvu nebija dinamisks pat standarta versijā un šoferītim nāktos krietni pasvīst, lai paātrinātos ar šādu zaporožeca versiju, kas turklāt ir pilna ar pasažieriem. Par laimi, neizskatās, ka tas kaut kur brauc.
Volkswagen Beetle
Tikmēr Vācijā kāds pamanījās apstrādāt "Volkswagen" "vaboli", padarot to trīs metrus garāku. Mums šķiet, ka šim konkrētajam eksemplāram lieti noderētu vēl viens durvju pāris – iekāpšana un izkāpšana būtu daudz ērtāka.
Volkswagen limo-Camper
Nav skaidrs, kas īsti domāts ar šo "VW Camper", kas ir ne vien pagarināts, bet arī paaugstināts, uz jumta piestiprinot daļu no vēl viena auto. Pēc visa spriežot, šis ir "Type 2" kemperis, tātad tam ir aizmugurē novietots motors, kura tilpums standarta versijām sākās no 1,2 litriem, tiesa gan – bija pieejams arī 1,4 litru tilpuma motors. Jebkurā gadījumā, diez ko jaudīgs neizklausās neviens no abiem minētajiem variantiem.
Ford Capri
Hei, kāpēc gan būvēt limuzīnu ar četriem riteņiem, ja tam var būt seši, turklāt četri no tiem – priekšā? Tieši tas ir noticis ar šo trešās paaudzes "Ford Capri", kuru, lai auto būtu pamanāmāks, tā radītājs ir nokrāsojis rozā.