Ievērojamas atšķirības vērojamas arī citās Latvijai tuvējās valstīs – Baltkrievijā un Ukrainā, liecina Igaunijas kompānijas "RIA.com Marketplaces" pētījums par auto pirkšanas paradumiem Baltijā, Baltkrievijā un Ukrainā.
Kopumā Latvijā jaunu auto pārdošanas rādītāji ik gadu palielinās, taču izteikta līdera Latvijas tirgū šobrīd nav. Pērn pārdotākais auto modelis Latvijā bija "VW Golf", kuram seko "Nissan Qashqai" un "Toyota RAV4", liecina "RIA.com Marketplaces" apkopotā informācija.
Desmit pārdotākie jauno auto modeļi Latvijā 2018. gadā bija: "VW Golf" – 894 pārdoti auto, "Nissan Qashqai" – 680, "Toyota RAV4" – 540, "VW Tiguan" – 538, "Toyota Auris" – 513, "Škoda Octavia" – 460, "VW Passat" – 449, "Toyota C-HR" – 366, "KIA Sportage" – 363; un "Toyota Avensis" – 290.
Lietuvā lielā cieņā dažādu modeļu FIAT
Pirmā vieta jaunu automobiļu pārdošanas topā Lietuvā pagājušajā gadā pieder "FIAT 500" – pērn kaimiņvalstī pārdotas 5769 šī modeļa automašīnas, tuvāko konkurentu, kas arī ir FIAT, apsteidzot vairāk nekā trīs reizes. Otrs populārākais modelis lietuviešiem pērn bija "FIAT Tipo" ar 1899 vienībām, bet trešo vietu ieņem "Škoda Octavia" (1222 pārdoti auto).
Pārdotāko jauno auto TOP-10 Lietuvā: "FIAT 500" – 5769, "FIAT Tipo" – 1899, "Škoda Octavia" – 1222, "FIAT 500X" – 1206, "Toyota C-HR" – 1010, "Toyota RAV4" – 980, "Nissan Qashqai" – 804, "VW Golf" – 789, "Toyota Auris" – 766; un "VW Passat" – 745.
Igaunija novērtē kvalitāti
Igaunijas iedzīvotāji 2018. gadā kopumā iegādājās 26 310 jaunas automašīnas, kas ir par 2,7% vairāk nekā gadu iepriekš. Pēdējos gados populārāko jauno auto tirdzniecības topa virsotnē ir zīmoli "Škoda" un "Toyota".
Pērn igauņi iegādājās 1025 jaunas "Škoda Octavia" automašīnas, 997 "Toyota RAV4" automašīnas un 861 "Renault Clio" automašīnu. Populārāko auto desmitniekā iekļuvuši arī divi KIA modeļi un "VW Golf", kurus pagājušajā gadā iecienījuši arī autovadītāji citviet Eiropā.
Pārdotāko jauno auto TOP-10 Igaunijā: "Škoda Octavia" – 1025, "Toyota RAV4" – 997, "Renault Clio" – 861, "Toyota Avensis" – 785, "KIA Sportage" – 663, "Toyota Auris" – 653, "Škoda Superb" – 636, "Toyota C-HR" – 594, "KIA Ceed" – 572; un "VW Golf" – 564.
Baltkrievijā dominē Krievijas autoražotāji, Ukrainā svarīgs degvielas patēriņš
Interesanti, ka ievērojamas atšķirības jaunu auto tirgū vērojamas Baltijai tuvējās valstīs – Baltkrievijā un Ukrainā. Proti, Baltkrievijā lielāko jauno auto tirgus daļu aizņem Krievijā ražotas automašīnas, īpaši – zīmols "Lada".
Baltkrievijā pērn pārdotāko jauno auto TOP-10: "Lada Vesta" – 5269, "VW Polo" – 4908, "Renault Logan" – 3250, "Renault Sandero Stepway" – 2976, "Renault Duster" – 2359, "Geely Atlas" – 2315, "Škoda Rapid" – 1972, "Lada Largus" – 1950, "Renault Captur" – 1783; un "Hyundai Creta" – 1346.
Auto pircēji Ukrainā priekšroku dod tādiem pazīstamiem zīmoliem, kā "Renault", KIA un "Toyota". Ukraiņi pārsvarā izvēlas apvidus auto modeļus ar augstu klīrensu un auto ar mazu degvielas patēriņu.
Pirktāko jauno auto TOP-10 Ukrainā 2018. gadā ir: "Renault Duster" – 3465, "KIA Sportage" – 3128, "Toyota RAV4" – 2653, "Toyota Camry" – 2404, "Renault Logan" – 2385, "Hyundai Tuscon" – 2229, "Nissan Qashqai" – 2197, "Škoda Octavia" – 2138, "VW Polo" – 1812; un "Nissan X-Trail" – 1732.
Eiropā visu izšķir degvielas patēriņš un auto izmērs
Savukārt Eiropas tirgū kopumā pēdējos gados dominē VW un "Renault". Kompakts, ar zemu degvielas patēriņa līmeni, ar labu nobraukumu un komfortu – tieši tos kā prioritārus izvēles faktorus min Eiropas Savienības valstu iedzīvotāji, iegādājoties gan jaunus, gan lietotus auto.