Endijs Grīns un 'Bloodhound SSC'
Foto: Publicitātes foto
"Formula 1" spēkrats sacīkšu trases taisnē spēj sasniegt braukšanas ātrumu līdz pat 345 km/h. Savukārt visātrākais sērijveida auto "Koenigsegg Agera RS" ir uzstādījis ātruma rekordu 447 km/h. Tomēr ir kāds vīrs, kurš uz sauszemes ir braucis ātrāk par viņiem visiem un ar milzīgu pārsvaru – Endijs Grīns, kurš ar speciāli šim nolūkam sagatavotu bolīdu uz sauszemes pirmo reizi vēsturē ir pārvarējis skaņas ātruma barjeru un 1997. gadā sasniedzis joprojām nepārspētus 1228 km/h.

Endijs Grīns ir Lielbritānijas Karalisko Gaisa spēku pilots, kā pieredze ar kaujas lidmašīnām, ar kurām tiek pārsniegs skaņas ātrums, ir tieši tas, kas ļāvis kvalificēties arī sauszemes ātruma rekorda uzstādīšanai.

Kad uzņēmējs Ričards Nobls 90. gados uzsāka pirmo virszemes ātruma rekordu projektu "Trust SSC", viņš bija plānojis pats pilotēt šo bolīdu, jo tobrīd bija sauszemes ātruma rekorda turētājs no 1983. gada, paātrinoties līdz 1019 km/h. Tomēr "Trust SSC" izmēģinājumi, kur jāpārsniedz skaņas ātruma slieksnis, lika Noblam saprast, ka šim nolūkam ir nepieciešams cits pilots – tāds, kurš ir radis pārvarēt skaņas barjeru. Nobls izsludināja konkursu, kurā pieteicās un vakanci ieguva britu kaujas lidmašīnu pilots Endijs Grīns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!