Viena no spilgtākajām franču autobūves pērlēm "Citroën DS 19" savu debiju piedzīvoja 1955. gada Parīzes auto izstādē. Auto uzreiz kļuva par sensāciju. Izstādes pirmajā dienā uz auto iegādi pieteicās 12 tūkstoši cilvēku, bet pēc desmit dienām, izstādi slēdzot, rinda uz auto iegādi sasniedza jau 80 tūkstošus, kas ievērojami pārsniedza uzņēmuma gada auto izlaides iespējas.
Kāpēc "Citroën DS" cilvēkiem tik ļoti patika? Iespējams, tā bija virsbūve ar ļoti avangardisku plūdlīnijas formu. Iespējams, tie bija tam laikam neredzētie tehniskie risinājumi – izcilais hidrauliskais pārnesumu pārslēgšanas mehānisms un pneimatiska balstiekārta, kur klīrensu atkarībā no ceļa stāvokļa var regulēt pats vadītājs. Bet varbūt auto mīļotājus sajūsmināja tā aerodinamiskās īpašības: slīpais, uz leju noapaļotais motora pārsegs un pilnībā gludā virsbūves apakša.
Tehnisko un dizaina risinājumu rezultātā bija izveidota īsta pērle, kura 150 km/h sasniedza tik pat ātri, cik tā laika sporta ikonas. Spēks un daile – ne velti Francijā drīz vien iemīļoto modeļa apzīmējumu "DS" tauta pārfrāzēja par "Dèesse", kas nozīmē "dieviete".
"Citroën DS 19" ražoja līdz 1966. gadam. Vairāk nekā 10 gadu laikā tika saražoti gandrīz 800 tūkstoši dažādu komplektāciju "Citroën DS" un "ID" izpildījumu eksemplāri.
Rīgas Motormuzeja eksponētais eksemplārs ražots 1961. gadā un tam ir viena no bagātākajām komplektācijām. Auto aprīkots ar specifiskiem priekšējos spārnos iebūvētiem salona ventilācijas kanāliem un tā bagātīgi aprīkotais mērinstrumentu panelis atgādina lidmašīnas vadības paneli.