Motormuzeja 30 gadu jubileja
Foto: Publicitātes foto

Jauni eksponāti, brauciens retro autobusā, aktivitātes visai ģimenei, ieejas biļetes par puscenu un citi pārsteigumi – tā Rīgas Motormuzejs sestdien, 27. aprīlī, atzīmē savu apaļo jubileju.

Savā dzimšanas dienā muzeja apmeklētāji tiks iepazīstināti ar diviem jauniem kolekcijas eksponātiem: 1912. gadā ražoto grezno limuzīnu – karieti "F/N type 2400" un futūristisko "fantomasa" automobili "Citroën DS 19". Abi automobiļi ir pasaules autobūves vēstures ikonas, kuri sestdienas rītā piedzīvos savu pirmizrādi muzeja ekspozīcijā.

Daudz vairāk interesantu faktu par muzeja eksponātiem var uzzināt, ja to apmeklē kopā ar zinošiem gidiem, tāpēc svētku dienā apaļās stundās notiks ekskursijas kopā ar muzeja speciālistiem.

Tā kā motormuzeja apmeklētāju dedzīgākais jautājums vienmēr ir bijis - iespēja izbraukt ar kādu no muzeja eksponātiem, tad šoreiz tāda izdevība tiks piedāvāta. Ikviens interesents sestdien, apmeklējot Rīgas Motormuzeju, varēs doties trīsdesmit minūšu garā izbraucienā ar 70. gadu retro autobusu PAZ. Un arī te izklaidēs gids ar stāstu par industriālo Rīgu un autobūvi Latvijā. Braucieni notiks apaļās stundās, un improvizēta autobusa pietura būs izveidota muzeja stāvlaukumā.

Ideja par braucienu uz muzeju meklējama 1990. gadu sākumā, kad ar Berlīnes Satiksmes un tehnikas muzeja gādību uz Rīgu tika atvesti divi firmas MAN divstāvu autobusi, kuri kursēja maršrutā Rīgas centrs - Rīgas Motormuzejs. "Ar divstāvu ekspresi uz Rīgas Motormuzeju" – tā toreiz vēstīja brauciena reklāma. Brauciens pieaugušajam izmaksāja divus rubļus, bet bērniem – 50 kapeikas. Maršruta sākums bija Planetārijs – mūsdienās Esplanāde pie Katedrāles. Divstāvu autobusi Rīgas ielās bija eksotika kā rīdziniekiem, tā arī Rīgas viesiem, jo abi šie autobusi Latvijā bija pirmie. Muzeja ekspresi izmantoja kā muzeja apmeklētāji un darbinieki, tā arī Mežciema mikrorajona iedzīvotāji.

Tā laika motormuzeja apmeklētāji atminas: "Tas bijis neparasti braukt pa Rīgu divstāvu autobusā un raudzīties pāri mašīnu un autobusu drūzmai. Tā bija iespēja redzēt pilsētu savādāku. Ļaudis uz muzeju speciāli brauca ar divstāvu autobusu, nevis ar savu auto, jo tas bija liels piedzīvojums un eksotika". Autobusa braucienu pieredzējušie atceras, ka "četrus metrus augstie autobusi dažiem lika bailēs raudzīties uz tik tuvu esošajiem trolejbusa vadiem (augstums apmēram 5,7 m), taču nekad autobuss tos neaizskāra". Tomēr rezerves daļas un uzturēšana tehniskā kārtībā maksāja vairāk nekā muzejs varēja atļauties. Autobuss kursēja līdz 1993. gadam, pēc tam to pārdeva.

Sestdien motormuzejs būs atvērts no pulksten 10 līdz 18.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!